28
Joi, Noi
1 New Articles

Eveniment
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 În cadrul ultimei ședințe de Consiliu local, consilierul local PNL Cristian Felezeu a propus scutirea agenților economici de pe strada 22 Decembrie 1989 de plata tarifelor percepute pentru obținerea autorizației de acces tonaj. Primarul Matei l-a acuzat că discută cu prea mare ușurință despre această problemă. De fapt, este vorba de plata unor tarife pentru eliberarea unei autorizații de acces pe raza municipiului Turda a mijloacelor de transport având masa maximă autorizată de peste 3,5 tone. Tarifele au fost aprobate prin HCL nr. 338 din 20.12.2016 și sunt cele din tabelul de mai jos:

Masa totală

1zi/autovehicul

1lună/autovehicul

1an/autovehicul

3,5 tone- 7,5 tone

10 lei

100 lei

400 lei

7,5 tone-16 tone

40 lei

400 lei

800 lei

16 tone-26 tone

50 lei

800 lei

2 000 lei

26 tone-40 tone

100 lei

1 000 lei

4 000 lei

Aceeași Hotărâre a Consiliului local Turda mai stipulează faptul că „autovehiculele pentru care se plătesc taxe și impozite locale la Primăria Municipiului Turda sunt exceptate de la plata tarifelor percepute pentru obținerea autorizației de acces tonaj”. Sumele încasate pentru eliberarea respectivelor autorizații se vor folosi exclusiv la repararea și construirea drumurilor din municipiul Turda.

Felezeu a readus  în spațiul public chestiunea, în cadrul conferinței de presă de la PNL Turda. „Chiar dacă dnul primar m-a certat, public, în ședință, nu am dorit să intru în polemică cu dânsul. Cei cu care am stat de vorbă de pe strada 22 Decembrie 1989 sunt cei mai mari contribuabili ai municipiului Turda. Nu au fost solicitări din partea transportatorilor pentru că tot noi am introdus un amendament în ședința de comisie, prin care plătitorului de taxe pentru mijloacele de transport înmatriculați pe raza municipiului Turda să fie scutiți de plata acelei taxe. Agenții economici au probleme cu transportatorii, în sensul în care aceștia din urmă pregătesc mărirea tarifelor de transport. Comparativ, Cluj – Napoca are 28 de lei pe zi iar Turda are 100 de lei pe zi. Mi se pare  o diferență foarte mare! Cu siguranță, nevoia de investiții în infrastructură este foarte mare la Turda, dar ar trebui ținut cont de solicitarea acestor agenți economici pentru că sunt contribuabili foarte mari la buget”, a solicitat consilierul local Cristian Felezeu.

În plus, Felezeu argumentează că aproape toți transportatorii care operează cu agenții economici de pe strada 22 Decembrie 1989 ajung acolo direct de pe autostradă, astfel că nu afectează alte străzi din oraș. Cristian Felezeu propune, astfel, ca transportatorii agenților economici de pe strada 22 Decembrie 1989 să fie scutiți de plata tarifului respectiv, sau, cel puțin, acesta să fie mult redus, astfel încât să fie suportabil din punct de vedere economic.

Lui Felezeu, primarul Cristian Matei i-a răspuns chiar în ședința Consiliului local. Edilul turdean a spus că a avut mai multe întâlniri cu reprezentanți ai agenților economici de pe acea stradă, purtând discuții legate de cuantumul tarifelor practicate pentru acea autorizație de acces tonaj, analizând modalitatea prin care respectivii agenți să nu aibă pierderi foarte mari în activitatea lor economică. „Se lucrează în primărie, cu o echipă de IT-iști,  la modalitatea de încasare a tarifului, să se poată face online, pentru ca transportatorul să nu fie oprit în trafic și să nu întârzie la locul de încărcare-descărcare unde este programat. Eu am avut toată deschiderea pentru a discuta cu dânșii. Una dintre sugestiile inițiale a fost aceea de a e renunța la încasarea taxei pe strada 22 Decembrie 1989 și discuțiile s-au dus până la a vedea ce se întâmplă dacă acea stradă intră în reparații, pentru că vorbim de accesul a câtorva sute de mașini pe zi. Am cerut Serviciului Urbanism să găsim o arteră rutieră pe care să le-o punem la dispoziție dânșilor, să-și facă aprovizionarea prin spatele instituțiilor cu acces în fabricile lor”, a declarat primarul Matei. Acesta a ținut să precizeze că nu a existat o solicitare imperioasă din partea agenților economici de pe strada 22 Decembrie 1989 de a se renunța la tarifele percepute pentru obținerea autorizației de acces tonaj de tonaj.

Cristian Matei a mai afirmat că se va întâlni, din nou, cu agenții respectivi, în încercarea de a găsi soluții benefice pentru ambele părți.

Și s-a întâlnit săptămâna trecută, susține Bogdan Bulgaria, directorul general al ASA Cons Romania & ASA Epitoipari Hungary, unul dintre managerii agenților economici care își desfășoară activitatea pe strada 22 Decembrie 1989 și care a fost prezent la toate discuțiile purtate cu primarul turdean. Cu directorul ASA CONS am purtat o discuție telefonică, edificatoare vizavi de subiectul acestui material. „Când am aflat despre taxă, am cerut primarului să ne întâlnim pentru a discuta cu noi. Ne-a primit imediat în biroul său și îl felicit pentru deschiderea de care a dat dovadă în toată această perioadă. Ne-am întâlnit de vreo trei ori, fiecare parte aducând argumente pro și contra instituirii acelei taxe, dar mai ales am contestat modalitatea birocratică în care ar fi trebuit să plătim acele sume pentru fiecare autovehicul de transport în parte. Apoi, toți reprezentanții agenților economici au considerat acea taxă aberantă ca mărime. Unii au arătat că, dacă ar trebui să plătească acea taxă, prețul pentru produsele lor ar urca atât de mult încât, practic, i-ar scoate din piață”, ne-a declarat directorul Bogdan Bulgaria, care ne-a precizat că la întâlnirile cu primarul Matei nu s-a reușit cooptarea unor agenți economici mai mic, afectați, desigur, și ei, de acea taxă.

Practic, Saint-Gobain Construction Products Romania - BU Rigips, Modulo Decorative Solutions S.R.L.,  ASA CONS ROMANIA S.R.L.,  Holcim (Romania) S.A., Saint-Gobain Construction Products Romania - BU Weber,  HASIT ROMANIA,  societăți comerciale ce iși desfășoară activitățile de producție si de desfacere a bunurilor produse in sediile situate in Municipiul Turda, str. 22 Decembrie 1989, str. Horticulturii și zonele adiacente, au solicitat luarea tuturor măsurilor pentru revocarea HCL nr. 338/2017 iar, în subsidiar, in măsura in care nu se dorește anularea acestei Hotărâri, excluderea de la obligativitatea achitarii tarifului mentionat a vehiculelor ce vor circula in zona industrială a municipiului Turda. Reprezentanții respectivilor agenți economici au argumentat primarului Cristian Matei că tarifarea autovehiculelor cu masa maximă autorizată de peste 3,5 tone, pentru societatile ce isi desfasoara activitatea pe str. 22 Decembrie 1989 din Municipiul Turda si zonele adiacente,  va avea ca posibile efecte, restrangerea sau oprirea unor anumite activitati si/sau oprirea oricaror planuri de extindere sau implementare a unor noi investitii, ceea ce, putand avea urmari asupra numarului angajatilor, va avea efect și asupra cotelor defalcate din impozitul pe venit ce se constituie ca venituri ale bugetului local și a celorlalte taxe și impozite datorate bugetelor central și locale (T.V.A., impozite pe profit/venit, impozite si taxe terenuri/construcții  contribuții sociale, etc).

Împreună, societățile din zonă au peste 1000 de angajați, direct sau indirect, și plătesc impozite și/sau taxe la bugetul local de cca 1,5 milioane lei anual. În plus, aceste societăți achită, împreună, impozite/ contribuții salarii în valoare de peste 21,6 milioane de lei.

Aceleași societăți i-au prezentat edilului turdean și impactul plății unei astfel de taxe asupra costului per tonă ale unităților productive de pe strada 22 Decembrie 1989, un impact cuprins între 1,5 și 2,33 % iar impactul asupra investițiilor acestor societăți ar fi unul uriaș.

Societățile comerciale de pe strada 22 Decembrie 1989 au adus și argumente legislative în defavoarea instituirii unui tarif pentru obținerea autorizației de acces tonaj. Reprezentanții acestora ar dori, dacă, totuși, se continuă demersurile pentru perceperea respectivului tarif, să se găsească o soluție mai simplă pentru achitarea acestuia către bugetul local. S-a propus achitarea de către beneficiar (agentul economic din Turda) a unui număr de autorizații anuale, în baza cărora transportatorul să-și poată efectua activitatea programată.

În plus, administrația locală trebuie să țină cont de faptul că pe strada 22 Decembrie 1989 funcționează Vama, iar cifrele prezentate mai sus nu spun nimic despre firma care atrage cele mai multe transporturi de produse cu autovehicule având masa maximă autorizată de peste 3,5 tone: REWE (depozitul Penny), ale căror activități ar putea fi grav perturbate de introducerea tarifului pentru obținerea autorizațiilor de acces pentru mijloacele de transport având masa maximă autorizată de peste 3,5 tone.

În concluzie, instituirea tarifelor percepute pentru obținerea autorizației de acces tonaj, ar crea, pe de o parte, un „deranj” destul de mare pentru agenții economici care vor fi nevoiți să le achite. Pe de altă parte, banii astfel colectați ar fi o bună sursă de venituri cu care să fie modernizate drumuri de pe aria municipiului Turda. „Mingea” se află acum la primarul Matei, care trebuie să decidă, împreună cu Consiliul local, dacă și cum se merge înainte cu aceste tarife, sau dacă se renunță la ele.

Însă administrația locală trebuie să mai țină cont de posibilitatea ca podul de pe varianta spre Alba Iulia să intre în reparații pe cheltuiala Ministerului transporturilor, prin CNAIR, administrația Matei făcând toate demersurile pentru ca acest lucru să devină posibil. În acea situație, întreaga circulație de pe strada Alba Iulia ar fi direcționată spre strada 22 Decembrie 1989, care deja este destul de distrusă, perturbând activitatea de transport materie primă și produse finite a societăților de pe strada 22 Decembrie 1989 și zonele adiacente.

Cert este că în acest moment, Hotărârile de Consiliu local prin care s-a instituit plata tarifului pentru eliberarea de autorizații de acces pe raza municipiului Turda a mijloacelor de transport având masa maximă autorizată de peste 3,5 tone, nu se aplică. Chiar dacă panourile montate la intrările în oraș avertizează transportatorii, se pare că toată lumea trece pe lângă ele, învățând să le ignore.

Vă vom ține la curent cu decizia autorităților locale.

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh