28
Joi, Noi
1 New Articles

Eveniment
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ca urmare a informațiilor apărute în mass-media în data de 18 ianuarie a.c.,  în legătură cu situația Aeroportului Internațional Cluj-Napoca și relația acestuia cu instituția tutelară, consiliul judetean clujConsiliul Județean Cluj, având în vedere importanța subiectului și, în egală măsură, faptul că publicul trebuie să fie informat corect, iar informațiile difuzate trebuie să fie verificate, formulăm acest drept la replică, sub forma unui fact-check, procedeu care, de altfel, ar trebui să fie aplicat în orice zonă media, anterior publicării materialului. 

  1. Proiectul intermodal a fost finalizat de aeroport.
  • proiectul a fost finalizat de către Aeroportul Internațional Cluj dar nu în forma legală necesară parcurgerii etapelor pentru finalizarea lui. Astfel, acesta nu a fost aprobat de către comisia tehnico-economică a Consiliului Județean Cluj, nu a fost avizat si aprobat de Compania Națională de Căi Ferate „CFR”, nici de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale - CNADNR și, mai mult, proiectul nu este inclus în Masterplanul Național de Transport; 
  • motivele exclusive care stau la baza imposibilității depunerii spre finanțare a proiectului intermodal țin de proiectul în sine – care nu este fezabil financiar -, dar și de legalitate; 
  • adresa numărul 15683 din 13 august 2015, pagina 2, de la Ministerul Fondurilor europene, (Anexa 1) arată că pentru finanțarea proiectului redactat de Aeroportul Internațional Cluj, este nevoie de încheierea de parteneriate cu toți actorii implicați (CNADNR sa, CNCF CFR sa), parteneriate refuzate de către aceștia, după cum urmează și în baza următoarelor motive:
    • adresa numărul 14323 din 5 august 2015 de la CNADNR sa, comunică faptul “că se menține punctul de vedere transmis (...) respectiv implicarea în calitate de partener, fără implicații financiare”. Așadar, compania nu dorește să participe financiar la proiectul propus. (Anexa 2)
    • adresa numărul 14323 din 24 august 2015, de la CNCF CFR sa, (Anexa 3) desființează, practic, proiectul transmis de Aeroportul Internațional Cluj, arătând următoarele:
      • proiectul nu face parte din Master Planul General de Transport al României;
      • pe baza proiectului transmis de către, CNCF CFR nu poate să dovedească capacitatea financiară și operațională pentru realizarea investițiilor propuse de către Aeroportul Internațional Cluj;
      • nu există fișe de buget pentru obiectivele de investiții propuse de către aeroportul Internațional Cluj;
      • CNCF CFR sa arată că NU are în strategia proprie construirea unui terminal intermodal nou în locația Cluj;
      • CNCF CFR arată că “transferul intermodal cel mai avantajos este cel de tip auto-cale ferată”;
      • la punctele 9-13 din adresa menționată, CNCF CFR arată și faptul că prognozele de marfă indicate de Aeroportul Internațional Cluj NU au nicio legătură cu realitatea, acestea fiind fără suport; 
  • adresa numărul 4397 din 31 martie 2015, de la CNCF CFR, (Anexa 4) cu referire la proiectul propus de Aeroportul Internațional Cluj, la capitoul observații, arată cu claritate faptul că “datele prezentate în analiza cost-beneficiu arată în acest moment un nivel scăzut de eficiență, atât pentru investiția de bază, cât și pentru investițiile conexe” 
  • Este aprobat un multi modal unde aplicant este municipiul, numai pe CFR și drum, fără a avea legătura cu aeroportul. 
  1. Consiliul Județean Cluj nu a depus proiectul.
  • Consiliul Județean Cluj nu are cum să depună un proiect care nu respectă normele de aplicare în vederea finanțării, așa cum am arătat mai sus și așa cum reiese din documentele atașate;
  • mai mult, proiectul Aeroportului Internațional Cluj este neconform și face obiectul unei cercetări penale sub aspectul modalității de rambursare a fondurilor europene aferente studiului de fezabilitate.

 

  1. Aeroportul se va lega de calea ferată.
  • Pentru toate motivele exprimate la punctul 1, cel puțin în faza aceasta, Aeroportul NU se va putea lega de infrastructura de căi ferate, așa cum s-a arătat și prin adresele primite de la CNCF CFR sa;

 

  1. Se pierd bani europeni pentru că nu a fost depus proiectul.
  • Se pierd fonduri europene numai atunci când proiectele depuse nu sunt conforme, nu sunt realiste din punct de vedere economic sau al fondurilor necesare, ori atunci când suspiciuni de fraudă.

 

 

Consiliul județean Cluj, ca autoritate tutelară, este primul interesat în a susține proiectul intermodal. Acest lucru, însă, nu se poate realiza în afara cadrului legal, în afara indicatorilor economici care să prognozeze sustenabilitatea proiectului. Vom identifica forma în care proiectul intermodal va fi susținut astfel încât fondurile publice (județene, naționale sau europene) să fie cheltuite cu discernământ și cu asigurarea că vor produce rezultate pozitive.

 

Biroul de presă al Consiliului Județean Cluj

21 ianuarie 2019

 

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh