26
Vi, Apr
1 New Articles

Eveniment
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Printre inițiativele finanțate prin program de către Fundația Comunitară Cluj și Lidl România, se numără crearea unei rețele de cadre didactice care să abordeze transdisciplinar problematica mediului, un Hub Ecologic cu resurse gratuite și activități pentru reducerea risipei alimentare, promovarea unui stil de viață sănătos și încurajarea spiritului civic.

Fundația Comunitară Cluj și Lidl România anunță primii câștigători turdeni de microgranturi nerambursabile din cadrul programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul este finanțat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei în ediția a III-a și implementat în mai multe orașe din țară. La Turda, demersul este coordonat de Fundația Comunitară Cluj și dispune de 245.000 lei pentru finanțarea de inițiative de mediu şi educaţie din comunitate.

 

Finanțările au fost acordate pe bază de concurs de proiecte, precedat de sesiuni online de îndrumare și feedback individual, la care au putut lua parte toți cei interesați să aplice. În urma concursului au fost selectate 5 proiecte finaliste care vor pune în practică idei variate de îmbunătățire a mediului şi a spaţiului comun.

 

  • Astfel, Asociația Părinților din Școala Gimnazială Teodor Murășanu Turda își propune dezvoltarea unei rețele de 50 de cadre didactice care să abordeze transdisciplinar problematica mediului și crearea unui Hub Ecologic, compus dintr-un laborator (spațiu fizic dotat cu echipamente de conferință) și o platformă digitală cu resurse gratuite pentru educația de mediu;
  • Asociația Club Științific Turda, împreună cu patru școli, o coaliție de părinți și o televiziune locală, își propun să educe comunitatea prin emisiuni captivante pentru tineri pe subiecte de mediu, sănătate și implicare civică;
  • Asociația Emil Negruțiu, împreună cu șapte școli și asociația Slow Food Cluj Transylvania, va deschide tuturor membrilor comunității, tineri și vârstnici deopotrivă, ușile unui laborator în care aceștia vor învăța să gătească sănătos și să combată risipa alimentară;
  • Asociația Banca Regională Pentru Alimente Cluj, împreună cu câteva școli și firme locale vor promova reducerea risipei alimentare prin ateliere interactive și înființarea unui club al „Cavalerilor anti risipă” cu puncte de compostare pe bază de resturi alimentare;
  • Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică împreună cu Casa de Cultură și Primăria orașului vor oferi elevilor de liceu oportunitatea de a dobândi competențe de advocacy pe care să le folosească pentru a-și face auzită vocea și a se implica activ în rezolvarea unor probleme ale orașului, inclusiv prin lansarea unei platforme de consultare publică.

Selecția proiectelor a fost făcută de un juriu format din specialişti în domenii legate de temele Fondului, împreună cu un membru din Consiliul Director al Fundației Comunitare Cluj şi un reprezentant Lidl România. „Turda merită o dezvoltare sănătoasă și implicare din partea comunității, din partea fiecăruia dintre cei care locuiesc, studiază sau lucrează în acest oraș, din partea profesorilor implicați și dedicați, a elevilor cu potențial, a mediului de afaceri și a ONG-urilor care activează în domenii diverse. E nevoie de colaborare între toți acești actori locali și de o orientare a eforturilor către o dezvoltare comunitară și durabilă a orașului”, spune George Vlas, de la Asociația pentru Relații Comunitare, care a fost membru al Juriului.

O cronică a programului, noutăți din proiecte, precum și fotografii de la activități, le veți găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ şi https://www.fctm.ro/ sau pe pagina de Facebook Fondul pentru un viitor mai bun în comunități Turda  și a Fundației Comunitare Cluj

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări.

 

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm. 

 

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Federația Fundațiile Comunitare din România Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 51 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent mai bine de 55% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Fundația Comunitară Cluj creează oportunități și contribuie la dezvoltarea infrastructurii potrivite pentru ca orice persoană care dorește să contribuie la schimbarea în bine a comunității clujene să găsească modalitatea și spațiul necesare pentru a acționa. Până acum, fundația a acordat finanțări în valoare de peste 3 milioane de lei pentru peste 450 de proiecte.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh