Conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center, 88,4% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri pentru cei dragi de Moș Nicolae.
Urmând trendul de anul trecut, intenția de a face surprize de Moș Nicolae este mai ridicată în orașele mici (93,8%) comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88,0% dintre respondenți au de gând să ofere cadouri.
Comparativ cu anul trecut, în cazul orașelor mari, care au peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenționează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant.
Cele mai întâlnite cadouri rămân și anul acesta dulciurile (72,1%) și jucăriile (49,2%). Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale și mai puțin costisitoare (dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe etc.) și ajungând la unele mai sofisticate și mai scumpe (electrice / electronice / electrocasnice, smartphone / tabletă, excursii / călătorii etc.)
Bugetul pe care respondenții din mediul urban intenționează să îl aloce achiziționării cadourilor pentru ziua de Moș Nicolae va fi, în medie, de 318 lei, în ușoară creștere față de cel de anul trecut (305 lei).
De altfel, cei mai mulți intenționează să cheltuie cu această ocazie între 100 și 250 lei (43,8%).
Mai mult de atât, și în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă trendul ascendent și ajunge la 321 lei.
***
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 28 noiembrie 2016.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
***
Notă pentru editori
MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 19 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).
Persoana de contact MEDNET Marketing Research Center:
Camelia Tarău (Vilău)
Development Manager
0740076027
0212240677
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.