1. Utilizatorii nu au achitat deloc tariful de trecere.
2. Utilizatorii au trecut de mai multe ori decât numărul de peaje achitate.
Exemplu: un utilizator a tranzitat stația de taxare de la Fetești pe benzile marcate "etarif" mergând într-un sejur pe litoralul românesc și a achitat tariful. Însă la întoarcere a uitat să achite noua trecere situație în care s-a intocmit un proces verbal de constatare a contravenției.
3. Utilizatorii au înscris numere de înmatriculare eronate în sms-urile transmise pentru achitarea tarifului.
Exemple de mesaje ERONATE transmise la 7577 cu intenția de a achita peajul (menționăm că în exemplele de mai jos numerele de înmatriculare transmise au fost înlocuite cu unele fictive):
B00TFI 1Opel Astra G
PH 00 ZEC autoturism
B00KID dacia logan 13 lei
IF00NAK peaj Dacia logan
B00MOJ limuzina
B00ALD 1 autoturism Mercedes Benz
B-00-ALG Hyundai ix35
S-a mai constatat că există un număr de 66 de peaje emise pe numărul de înmatriculare B54AJV (număr de înmatriculare aparținând unui vehicul al CNAIR și care a fost folosit ca exemplu pentru modul în care se efectuează plata prin SMS). Ultima situație de acest gen a avut loc în data de 30.07.2017.
4. Utilizatorii trimit SMS-ul de confirmare ( cu textul DA) după expirarea termenului înscris în mesajul primit de la 7577 (maxim 3 ore).
5. Tariful este achitat după expirarea termenului prevăzut în legislație (sfârșitul zilei următoare, pana la ora 23.59)
În anul 2017 CNAIR a depistat o singură situație în care peajul nu a fost activat din cauza faptului că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat taxarea, deși încasase tariful de trecere.
CNAIR S.A