23
Joi, Noi
66 New Articles

Turdaleaks
Typography

Una este să te lauzi cu o transparență pe care nu o respecți și alta este să o chiar manifestezi. Este exact diferența dintre primăria condusă de Tudor 
Ștefănie și cea de la Câmpia Turzii, guvernată de Radu Ioan Hanga.

Am putea spune că și în acest caz, omul sfințește locul. Vă prezentăm în cele ce urmează un studiu de caz cu valențe comparative și exemplificări de tip „așa da”, „așa nu”.Cum anunță Primăria Turda o ședință ordinară? Laughing Să luăm, de exemplu, ultima ședință ordinară. Pe data de 19, cu șase zile Thumbnail image

Thumbnail imageînaintea ședinței, am primit un convocator, de fapt ordinea de zi a acesteia, pe care îl puteți vedea în facsimil. Și atât. CryNu tu proiecte de hotărâre, nu tu rapoarte de specialitate pentru fiecare proiect în parte, nu tu expunere de motive, ca să nu mai vorbim de alte documente edificatoare pentru hotărârea pe care aleșii locali sunt chemați să o ia. Vorbim de presă. Ce este și mai trist este faptul că, adeseori, consilierii locali lucrează cu la fel de puține documente înainte de începerea efectivă a ședinței.

Atenție! Conform legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, orice cetățean român poate solicita instituției publice, deci și Primăriei Turda și Consiliului local, proiectele de hotărâre care vor fi dezbătute de consilierii locali în ședințe publice.Cool

 

Actul normativ precizat prevede la Art. 6 (1): „In cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administratiei publice are obligatia sa publice un anunt referitor la aceasta actiune in site-ul propriu, sa-l afiseze la sediul propriu, intr-un spatiu accesibil publicului, si sa-l transmita catre mass-media centrala sau locala, dupa caz. Autoritatea administratiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informatii”.

Cetățenii nu au decât să formuleze o cerere în acest sens și să precizeze adresa de email sau poștală unde dorește să primească proiectele de acte normative, iar primăria este obligată să se conformeze. Este un act de civism implicarea în elaborarea și adoptarea actelor normative de interes public pe care noi îl încurajăm și susținem.Yell

Continuând cu studiul nostru de caz, atașăm în foto alăturat emailul primit de la Primăria Câmpia Turzii, în 5 februarie 2016, prin care ni se anunța Thumbnail imageședința ordinară a Consiliului local din 11 februarie 2016. Conține, așa cum se poate observa, 19 documente atașate. Unul este convocatorul (ordinea de zi), patru sunt procesele verbale ale ședințelor anterioare, din cursul lunii februarie,  iar restul de 14 documente corespund unui număr de tot atâtea proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi. Fiecare dintre acestea conține proiectul de hotărâre, expunerea de motive și raportul de specialitate. Unul dintre documente, cel referitor la bugetul de venituri și cheltuieli al Companiei de Salubritate, spre exemplu, conține nu mai puțin de 26 de pagini.

Când vom beneficia oare de aceeași deschidere și bunăvoință din partea secretariatului Consiliului local Turda? Când vom începe și în acest oraș, bătut parcă de soartă, să nu mai tipărim tone de hârtie pentru fiecare ședință de Consiliu local, dar mai ales, când vom avea acces la toate documentele publice, conform legii?Undecided

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh