Serviciul Public Local de Asistență Socială (SPLAS) își desfășoară întreaga activitate în sediul din strada 1 Decembrie 1918- fosta clădire a Administrației Finațelor Publice.
SPLAS vine în sprijinul comunității cu o multitudine de servicii din sfera asistenței sociale, oferind prin acestea suport și asistență pentru persoane/familii/ comunități aflate în dificultate.
Serviciile adresate populației, sunt:
- Beneficii sociale:
- Consiliere informațională, preluare dosare pentru:
- alocații de stat pentru copii;
- concediu pentru creșterea copilului;
- stimulentul de inserție pentru mamele care și-au reluat activitatea;
- alocatii de stat pentru copiii cu nevoi speciale.
- Consiliere informațională, preluare și gestionare dosare pentru:
- venitul minim garantat (ajutor social);
- alocația pentru susținerea familiei;
- tichete de grădiniță;
- ajutoarele pentru încălzirea locuinței pe perioada sezonului rece.
- Acordarea mesei la cantina de ajutor social
- Distribuire lapte praf pentru copiii între 0 – 12 luni
- Distribuirea ajutoarelor alimentare prin programul POAD
- Asistență Socială:
- Protecția copilului:
- evaluarea familiei, elaborare plan de servicii/intervenție specializată pentru copiii aflați în situație de dificultate/risc;
- consiliere informațională/evaluare în vederea încadrării în grad de handicap/orientare școlară;
- consiliere/monitorizare copiii cu părinți plecați în străinătate;
- delegare autoritate părintească copii cu părinți plecați în străinătate;
- sprijin accesare servicii specializate în funcție de problema identificată;
- asistarea copiilor care au comis infracțiuni în timpul audierii la sediul Poliției;
- intervenție în echipă multidisciplinară în vederea prevenirii separării copilului de familie;
- implementarea planurilor elaborate/monitorizare în și post implementare;
- promovarea drepturilor copilului/advocacy pentru dezvoltarea unui mediu armonios cu toleranță redusă la abuz și neglijare.
- Protecția persoanei adulte:
- evaluarea familiei, elaborare plan de intervenție pentru adulți aflați în dificultate/risc;
- consiliere privind obținerea unor facilități fiscale pentru persoanele adulte în situații de vulnerabilitate financiară - scutiri de taxe, impozite, ajutor public judiciar;
- evaluarea situației vârstnicului în vederea stabilirii unei măsuri de protecție - asistare Centru de Zi/Îngrijiri la Domiciliu/ încheiere contract de întreținere/instituționalizare;
- consiliere informațională privind încadrarea în grad de handicap/pensie socială/acces la resurse financiare/materiale;
- asistare în fața Notarului Public în momentul semnării contractului de întreținere;
- consiliere, sprijin și asistare în vederea obținerii tutelei/punerii sub interdicție;
- evaluarea asistenților personali în vederea angajării/monitorizarea activității asistenților personali ai persoanei cu handicap;
- gestionare dosare cu solicitările de locuințe sociale.
- Consiliere
- consiliere copii și adulți aflați în dificultate și/sau în situații de criză;
- evaluare în vederea stabilirii exercitării autorității părintești;
- evaluare/intervenție în echipe multidisciplinare privind copii sau adulți în situații de criză și/sau dificultate;
- consiliere în situații de criză a familiei cu responsabilizare perentală;
- evaluarea situațiilor în ceea ce privește educația copiilor la nivel de comunitate și derularea de programe/proiecte educative privind promovarea și apărarea drepturilor copilului în școli pentru dezvoltarea unui mediu școlar armonios cu toleranța scăzută la abuz și neglijare;
4.Compartiment medical
- medierea relației dintre medici și persoanele vulnerabile neasigurate;
- însoțire la medicul specialist acolo unde este cazul;
- educația pentru sănătate în comunităților vulnerabile;
- suport și sprijin acordat tinerelor mame.
- Expertul rom
- identificarea nevoilor cu care se confruntă comunitățile vulnerabile și a soluțiilor privind rezolvarea problemelor apărute;
- dezvoltarea unui spirit civic în rândul comunităților de romi în vederea responsabilizării sociale pentru prevenirea evacuării din locuințe;
- identificarea persoanelor care doresc să muncească și consilierea lor în vederea ocupării și menținerii unui loc de muncă;
- medierea relațiilor comunităților vulnerabile cu instituțiile publice;
- suport și sprijin în situații de criză ale comunităților.
Programul cu publicul este:
Luni-Joi- 8:00 - 12:00
14:00 - 16:00
Vineri: 8:00 - 10:00
12:00 - 13:30
Informații suplimentare:
- 0264-366396
- portal web Câmpia Turzii -www.campiaturzii.ro
- e- mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
PRIMAR,
Dorin Nicolae LOJIGAN
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.