Azi am trimis către SC Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) o reclamație administrativă potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Petiția redactorului nostru Ionel Ignat a fost trimisă societății din subordinea Ministerului transporturilor ca urmare a refuzului acestei instituții de a furniza informațiile solicitate referitoare la varianta ocolitoare a municipiului Turda, adică a Drumului de legătură între Autostrada A3 și DN1, în zona localității Mărtinești (comuna Tureni, județul Cluj). Iată ce informații am solicitat:
„Prin prezenta formulez o reclamaţie administrativă, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, întrucât la cererea nr. 92/10641 din data de 14.02.2019 nu am primit un răspuns în termenul legal, de 10 zile, stabilit de lege.
Informațiile de interes public solicitate erau următoarele: Rog a mi se comunica în format electronic următoarele informații de interes public:
- În ce stadiu se află demersurile pentru realizarea Drumului de legătură între Autostrada A3 și DN1, în zona localității Mărtinești (comuna Tureni, județul Cluj)?
- A fost ales traseul exact? Vă rugăm să ne furnizați o hartă cu locația exactă a acestui traseu cu precizarea principalelor componente.
- Traseul drumului respectiv este liber de sarcini în totalitate?
- Investiția este cuprinsă în Bugetul alocat C.N.A.I.R. pentru anul 2019?
- La ce dată a fost solicitat Acordul de mediu?
- Când a fost solicitat Studiul Arheologic intrusiv? Când a fost început și care este termenul maximal de finalizare a acestei lucrări?
- Cine are obligația să solicite aceste avize?
- Ce s-a întâmplat cu Studiul de Fezabilitate realizat de societatea Maxi Design București?
- Cât a costat până acum acest proiect?
- Cine este vinovat pentru tergiversarea proiectului?
- Au fost aplicate sancțiuni cuiva?
- Care este calendarul estimat pentru derularea procedurii de atribuire a contractului de prestări servicii și pentru realizarea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții Drum de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești?
- Care este calendarul estimat pentru desfășurarea licitației pentru lucrări, stabilirea antreprenorului și realizarea investiției Drum de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești?
- Proiectul obiectivului de investiții este finalizat? Dacă da, care sunt principalii indicatori tehnico-economici și ce particularități tehnice sunt prevăzute în realizarea Drumului de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești (carosabil cu câte benzi, pe ce lungime, poduri, podețe etc)? Dacă nu, care este calendarul estimat pentru realizarea proiectului?
Documentele solicitate se încadrează în categoria informațiilor de interes public, din următoarele considerente: Drumul de legătură între Autostrada A3 și DN1 este important pentru zeci de mii de persoane, constând în locuitorii municipiilor Turda și Câmpia Turzii, care ar scăpa de traficul infernal al majorității autovehiculelor ce le traversează pentru că nu există altă variantă, fie mai scurtă sau ocolitoare, dar și în miile de șoferi are sunt obligați să piardă timp prețios în traficul citadin din cele două localități. Acest fapt este relevat atât de studiile efectuate de specialiști, cu care credem că sunteți la curent, cât și de decizia autorităților de a realiza un proiect, o investiție publică, în acest sens.
Prin prezenta solicit revenirea asupra deciziei de a nu primi informațiile de interes public solicitate în format electronic, considerând că dreptul meu la informație, conform legii, a fost lezat”, a precizat Ionel IGNAT în solicitare.
Dacă dvs., dragi cititori, aveți și alte întrebări legate, trimiteți-le la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., pentru că nu o să ne lăsăm, împreună rezolvăm toate problemele comunității!
---------------
Citiți pe marginea aceluiași subiect:
În ce fază a ajuns ocolitoarea Turzii, după ani de tergiversări
Speranțe pentru așa-zisa centură ocolitoare a Turzii
De ce a devenit Turda un blocaj rutier și cine este vinovatul?!
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.