19
Vi, Apr
20 New Articles

Anchetă
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) a refuzat să răspundă solicitării de informații referitoare la Drumul de legătură între Autostrada A3 și DN1, în zona localității Mărtinești, mai cunoscut ca „Ocolitoarea Turzii”.ocolitoare turda

CNAIR referitor la acest subiect, ne-a trezit suspiciunea că lucrurile nu sunt tocmai curate. O suspiciune alimentată de refuzul conducerii companiei din subordinea Ministerului Transporturilor de a ne răspunde la solicitarea de informații făcută în baza Legii nr. 544/2001.

Cu toate că CNAIR recunoaște necesitatea și oportunitatea realizării în cel mai scurt timp posibil a acestui proiect pentru a se asigura premisele degrevării municipiului Turda, și nu numai, de traficul greu generat de către Autostrada A3, proiectul este mult prea tergiversat, după opinia noastră și a opiniei publice.

 

Ce am cerut, dar nu ni se răspunde?

 

Iată ce informații am solicitat, la data de 13 februarie 2019: „În ce stadiu se află demersurile pentru realizarea Drumului de legătură între Autostrada A3 și DN1, în zona localității Mărtinești (comuna Tureni, județul Cluj)?

  1. A fost ales traseul exact? Vă rugăm să ne furnizați o hartă cu locația exactă a acestui traseu cu precizarea principalelor componente.
  2. Traseul drumului respectiv este liber de sarcini în totalitate?
  3. Investiția este cuprinsă în Bugetul alocat C.N.A.I.R. pentru anul 2019?
  4. La ce dată a fost solicitat Acordul de mediu?
  5. Când a fost solicitat Studiul Arheologic intrusiv? Când a fost început și care este termenul maximal de finalizare a acestei lucrări?
  6. Cine are obligația să solicite aceste avize?
  7. Ce s-a întâmplat cu Studiul de Fezabilitate realizat de societatea Maxi Design Bucureşti?
  8. Cât a costat până acum acest proiect?
  9. Cine este vinovat pentru tergiversarea proiectului?
  10. Au fost aplicate sancțiuni cuiva?
  11. Care este calendarul estimat pentru derularea procedurii de atribuire a contractului de prestări servicii și pentru realizarea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții Drum de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești?
  12. Care este calendarul estimat pentru desfășurarea licitației pentru lucrări, stabilirea antreprenorului și realizarea investiției Drum de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești?
  13. Proiectul obiectivului de investiții este finalizat? Dacă da, care sunt principalii indicatori tehnico-economici și ce particularități tehnice sunt prevăzute în realizarea Drumului de legătură între Autostrada A3 și DN1 în zona localității Mărtinești (carosabil cu cate benzi, pe ce lungime, poduri, podețe etc)? Dacă nu, care este calendarul estimat pentru realizarea proiectului?” 

Instanța, chemată să ne facă dreptate

Semn că am atins o posibilă coardă sensibilă, CNAIR a refuzat să ne răspundă la solicitarea făcută de noi în baza Legii nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Cu toate că, ulterior termenului legal în care trebuia să ni se răspundă, am formulat, conform aceleiași legi, o Reclamație Administrativă ca urmare a refuzului, nici până azi nu am primit vreun „semn” de la compania care ne mănâncă „zilele și sănătatea”, când ne aflăm pe drumurile și autostrăzile patriei. Motiv pentru care, azi am depus la Tribunalul Cluj, secția de contencios administrativ, o cerere de chemare în judecată prin care solicităm instanței de judecată și-i oblige pe cei din conducerea CNAIR, plătiți cu salarii imense din banul public, să ne furnizeze informațiile solicitate.

 

Ce vor să ascundă cei de la CNAIR?

Conform ultimelor informații oficiale, furnizate chiar de CNAIR primarului municipiului Turda, Cristian Matei, proceduri deja efectuate vor fi reluate: „A fost avizată, în 2017, în Comisiile Tehnice Economice (C.T.E.) ale Companiei Naționale de Administrare  a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) și Ministerului Transporturilor (M.T.), varianta de traseu studiată în cadrul Studiului de Fezabilitate, condiționată de continuarea procedurilor de obținere a avizului/acordului de mediu și identificarea sursei de finanțare”, se arată în comunicarea CNAIR, document în care directorul general al CNAIR, Narcis Ștefan Neaga, explică: „Până la momentul de față, nu a fost obținut Acordul de Mediu și nu au fost realizate studiul de coexistență cu Electrica SA și Studiul arheologic intrusiv. Aceste documente lipsă au făcut ca, în construcția bugetului pentru 2019 alocat C.N.A.I.R. de către Ministerul Transporturilor, proiectul să fie încadrat în lista proiectelor aflate în prezent în etapa de pregătire în vederea elaborării documentațiilor tehnic-economice, proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obținerea aprobărilor legale necesare”

CNAIR refuză să explice de ce este necesară reluarea procedurilor și cine se face vinovat de tergiversarea acestor demersuri. Cine este vinovat pentru disconfortul creat zecilor de mii de turdeni și zecilor de mii de șoferi care sunt obligați să piardă timp și bani în traficul supraaglomerat din oraș, în lipsa acestui drum de ocolire.

Până când?

Procedurile deja efectuate și banii cheltuiți în acest proiect, fără niciun rezultat, ar trebui să facă obiectului cercetării organelor de anchetă, altfel ne vom afla, iar și iar, în situația în care cetățenii vor fi desconsiderați și disprețuiți de „băieții deștepți” care, cu siguranță, și-au întins tentaculele și în proiectul despre care scriem aici.

 

-------------

Citește, pe marginea aceluiași subiect: 

De ce a devenit Turda un blocaj rutier și cine este vinovatul?!

Speranțe pentru așa-zisa centură ocolitoare a Turzii

În ce fază a ajuns ocolitoarea Turzii, după ani de tergiversări

Reclamație administrativă către CNAIR legată de drumul de legătură între Autostrada A3 și DN1, în zona localității Mărtinești

 

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh