Continuăm seria dezvăluirilor despre sumele imense care pot greva asupra bugetului local ca urmare a unor hotărâri ale instanțelor judecătorești, în diferite conflicte ajunse în fața justiției, la care este parte Municipiul Turda, Consiliul local sau primarul municipiului. În toate aceste cazuri cei care vor achita sumele impuse vor fi contribuabilii, de la bugetul local. După procesul cu C.N.A.D.R., pierdut definitiv în instanță de Consiliul Local Turda, iată că există mai multe procese ale Societății de Transport Public S.A. cu Municipiul Turda, dintre care se distinge la mare distanță cel cu nr. 6229/11/2014 în care sunt solicitate sume de peste 12.000.000 lei sau echivalentul în euro. Adică peste 120 de miliarde de lei vechi. Însă miza cea mare este eventuala prelungire a contractului de concesiune a serviciului de transport public local de persoane.
Război între STP și Ștefănie
Operatorul de transport public local, Societatea de Transport Public SA, se apropie de finalul Contractului de concesiune a serviciului cu nr. 4771/02.04.2010 prin care i s-a acordat serviciul de transport public local pentru o perioadă de 6 ani. În această perioadă au existat multe fricțiuni între administrația locală, condusă de primarul Tudor Ștefănie, și firma cu sediul în Alba Iulia. Aceasta încă de la momentul anunțării câștigătoarei licitației organizate de Primăria Turda. În această perioadă de șase ani au fost intentate mai multe procese în instanță, iar războiul dintre firma de transport și autoritățile locale a îmbrăcat diverse forme, de la decizii de impunere la greve și prezența angajaților în ședințele Consiliului local, după ce documente adresate de operator forului aleșilor locali nu au ajuns pe masa consilierilor locali.
Nici nu are rost să mai pomenim de momentul umilitor în care aleșii locali au aprobat o majorare de tarif imensă în favoarea STP, obligați de decizia instanței într-unul din multele procese care s-au finalizat până la această oră. Umilitor pentru că deși consilierii locali au împovărat prin decizia lor pe turdenii care i-au trimis acolo pentru a le apăra interesele, STP nu a majorat prețurile, impunând o creștere considerată de mulți drept decentă și normală.
Lupte grele în instanță
Până una alta, STP are la această oră pe rol cinci procese, mari și late, cu Municipiul Turda. Pe unele le-a câștigat, dar a mai și pierdut.
Una dintre ultimele victorii în instanță a fost repurtată de STP în dosarul 264/117/2014, judecătorii consfințind anularea art. 1 pct. 1.2 din Hotărârea nr. 186/29.11.2012 privind stabilirea categoriilor de persoane care beneficiază de gratuitate sau reducere de tarif pe mijloacele de transport urban de călători în municipiul Turda, adoptată de Consiliul Local al Municipiului Turda. Ce înseamnă asta? Înseamnă că, începând cu luna decembrie 2015, Municipiul Turda a fost obligat să revină la plata către STP a 70 de lei pentru fiecare beneficiar de gratuitate pe mijloacele de transport urban de călători a STP.
Și din nou, orice cetățean de bună credință al municipiului Turda își pune, pe bună dreptate, întrebarea: Cine se face vinovat de greșeala care a dus la plata acestor sume extrem de importante de la bugetul local și ce măsuri legale s-au luat asupra lui/lor?
Dar STP nu se mulțumește cu acțiunea doar pe viitor a deciziei executivului de a plăti acest preț, astfel că în cadrul dosarului nr. 11647/117/2013 care fusese suspendat până la soluționarea dosarului 264/117/2014, operatorul cere pentru perioada aprilie 2012 – ianuarie 2015 70 lei per beneficiar de gratuitate pe mijloacele de transport urban de călători a STP și 115 lei pentru fiecare astfel de persoană pentru perioada ianuarie 2015 până în prezent. Vorbim, cum oricine își dă seama, de sume imense pe care Municipiul Turda ar putea fi obligat de instanță să le achite operatorului.
Dosarele actuale, pe rolul instanțelor
Astfel, cum spuneam, STP este reclamantă, în prezent, în cinci dosare contra Municipiului Turda. Unul este cel din dosarul cu nr. 4717/117/2014, pe rol la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale are ca obiect anularea Hotărârii Consiliului Local nr. 269 din data de 09.12.2013 privind aprobarea amenajării de staţii în municipiul Turda, pentru activitatea de transport de persoane prin curse regulate speciale de către SC Tours Claus SRL. În acest dosar, STP este reclamant, au calitatea de pârât Municipiul Turda prin primar, Consiliul local Turda și SC Tours Claus SRL, iar Instituția Prefectului Județului Cluj este chemată în garanție. Procesul înregistrat la data de 28.08.2014 se află încă, la instanța de fond, iar la ultimul termen, cel din data de 15.02.2016, instanța a aprobat cererea reclamantei de amânare pentru data de 11.04.2016.
Un alt dosar, cel cu nr. 6229/117/2014 a fost înregistrat la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale în 28.11.2014, având ca obiect despăgubire. Părțile sunt reclamanta STP, pârât Municipiul Turda prin primar, SC Tours Claus SRL este chemat în garanție iar SC Alien Concept SRL prin avocat Predoi Marius este intervenient în nume propriu. Și acest proces se află la instanța de fond, iar la ultima înfățișare, cea din 10.02.2016, cauza a fost amânată pentru administrare probă testimonială, noul termen fiind 23.03.2016.
Al treilea dosar, cel cu nr. 11647/117/2013, se află pe rol la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale, obiectul fiind litigiu privind achiziţiile publice. Reclamanta STP și pârâtul Municipiul Turda prin primar sunt părți în proces. Și acest proces se află pe rol la instanța de fond și are termen în 30.03.2016, el fiind destul de avansat întrucât a fost înregistrat la data de 20.12.2013.
Dosarul nr. 3493/117/2015, îndreptat împotriva Municipiului Turda, Direcția de Impozite și Taxe Locale, și a Primarului Municipiului Turda, se află pe rolul instanței de la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale, are ca obiect anulare act administrativ (executarea Deciziei de impunere nr. 324/26.03.2015), termen: 13.04.2016.
În fine, dosarul nr. 3493/117/2015, a ajuns la Curtea de Apel Cluj, în urma recursului formulat de Direcția de Impozite și Taxe Locale. Aceasta după ce instanța de fond a dat următoarea soluție pe scurt: Admite cererea formulată de reclamanta STP SA în contradictoriu cu pârâtul M TURDA – DITL. Dispune suspendarea executării Deciziei de impunere nr. 324/26.03.2015 emisă de pârât până la pronunţarea instanţei de fond. Ia act că nu au fost solicitate cheltuieli. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare, calea de atac urmând a fi depusă la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale. Pronunţată în şedinţa publică din data de 04.11.2015. Document: Hotărâre 3466/2015 din 04.11.2015.
Primul termen la Curtea de Apel Cluj, în dosarul 3493/117/2015 este pe data de 17.03.2016, obiectul fiind suspendare executare act administrativ (Decizia de impunere nr. 324/3/26.03.2015) conform art. 14 din Legea nr. 554/2004.
Potul cel gras
Dosarul cu nr. 6229/117/2014 este, însă, cel mai important, datorită mizei imense pe care o are: peste 120 miliarde de lei. De aceea, primarul Tudor Ștefănie a cerut Consiliului local să aprobe contractarea unor servicii juridice din partea unui avocat sau a unei echipe experimentate de avocați. În acest proces, aflat pe fondul instanței de contencios administrativ şi fiscal, STP solicită Municipiului Turda despăgubiri în valoare foarte mare pentru un presupus prejudiciu cauzat în derularea contractului dintre părți. Cităm din Cererea de chemare în judecată: „Obligarea PÂRÂTULUI Municipiul Turda, reprezentat legal prin Primar, la plata în favoarea subscrisei a sumei de 11.627.842 lei, reprezentând daune interese compensatorii pentru prejudiciul cauzat în derularea Contractului de concesiune nr. 4771/02.04.2010; obligarea pârâtului la plata de daune interese compensatorii constând în actualizarea cu rata inflației a sumei solicitate în petitul nr. 1 al acțiunii, de la data înregistrării prezentei cereri și până la data plății efective; obligarea pârâtului la plata de daune interese moratorii constând în dobânda legală aferentă sumei solicitate în petitul nr. 1 al acțiunii, de la data înregistrării prezentei cereri și până la data plății efective; obligarea pârâtului la plata sumei de 150.000 de euro, respectiv echivalentul în lei la cursul BNR din ziua plății, cu titlu de daune morale.” Adică în jur de 120 de miliarde de lei vechi, echivalentul a un sfert din bugetul anual al orașului!
Contractul de șase ani expiră în aprilie!
Desigur că oficialii Societății de Transport Public SA se așteaptă în continuare la „bețe în roate” și de acum înainte, odată cu apropierea momentului în care administrația publică locală ar putea prelungi contractul existent sau ar putea scoate la licitație serviciul de transport public local. Ar mai exista o a treia posibilitate, sugerată chiar de angajații punctului de lucru Turda a STP: înființarea unei societăți proprii a Consiliului Local Turda care să asigure continuitatea serviciului astfel: achiziționarea de autobuze de către societatea nou înființată; achiziționarea autobuzelor STP folosite la punctul de lucru Turda, la un preț fixat de un evaluator ales de Municipiul Turda și cu plata în 12 rate lunare; achiziționarea de autobuze prin accesare de fonduri europene în cadrul programului financiar multianual 2014-2020; implementarea prin societatea nou creată a sistemului metropolitan de transport public împreună cu municipiul Câmpia Turzii și a celorlalte localități din zona de influență la fel ca alte orașe din România printre care amintim: Cluj-Napoca, Alba-Iulia, Oradea, Râmnicu Sărat, Baia Mare, Zalău, etc.
Cum rămâne cu transportul local după aprilie 2016?
În mod normal, dacă se dorea prelungirea colaborării cu STP, societatea trebuia să fie deja invitată la negocieri cu specialiștii din primărie, lucru care nu s-a întâmplat. Dacă nu, trebuie organizată o licitație, dar demersurile ar fi trebuit să fie deja începute la această oră, pentru ca următorul câștigător al serviciului de transport să fie operațional la Turda la data finalizării contractului actual cu STP. Cel puțin oficial, nu s-a demarat nimic.
Mai există posibilitatea prelungirii contractului cu actualul operator, în condițiile actuale, până la declararea unui alt operator.
Responsabilii STP ne-au declarat că societatea lor va participa la orice licitație viitoare pentru serviciul de transport urban de persoane la Turda.
STP cere Municipiului Turda, în instanță, peste 120 de miliarde de lei!
Ionel IGNAT
Continuăm seria dezvăluirilor despre sumele imense care pot greva asupra bugetului local ca urmare a unor hotărâri ale instanțelor judecătorești, în diferite conflicte ajunse în fața justiției, la care este parte Municipiul Turda, Consiliul local sau primarul municipiului. În toate aceste cazuri cei care vor achita sumele impuse vor fi contribuabilii, de la bugetul local. După procesul cu C.N.A.D.R., pierdut definitiv în instanță de Consiliul Local Turda, iată că există mai multe procese ale Societății de Transport Public S.A. cu Municipiul Turda, dintre care se distinge la mare distanță cel cu nr. 6229/11/2014 în care sunt solicitate sume de peste 12.000.000 lei sau echivalentul în euro. Adică peste 120 de miliarde de lei vechi. Însă miza cea mare este eventuala prelungire a contractului de concesiune a serviciului de transport public local de persoane.
Război între STP și Ștefănie
Operatorul de transport public local, Societatea de Transport Public SA, se apropie de finalul Contractului de concesiune a serviciului cu nr. 4771/02.04.2010 prin care i s-a acordat serviciul de transport public local pentru o perioadă de 6 ani. În această perioadă au existat multe fricțiuni între administrația locală, condusă de primarul Tudor Ștefănie, și firma cu sediul în Alba Iulia. Aceasta încă de la momentul anunțării câștigătoarei licitației organizate de Primăria Turda. În această perioadă de șase ani au fost intentate mai multe procese în instanță, iar războiul dintre firma de transport și autoritățile locale a îmbrăcat diverse forme, de la decizii de impunere la greve și prezența angajaților în ședințele Consiliului local, după ce documente adresate de operator forului aleșilor locali nu au ajuns pe masa consilierilor locali.
Nici nu are rost să mai pomenim de momentul umilitor în care aleșii locali au aprobat o majorare de tarif imensă în favoarea STP, obligați de decizia instanței într-unul din multele procese care s-au finalizat până la această oră. Umilitor pentru că deși consilierii locali au împovărat prin decizia lor pe turdenii care i-au trimis acolo pentru a le apăra interesele, STP nu a majorat prețurile, impunând o creștere considerată de mulți drept decentă și normală.
Lupte grele în instanță
Până una alta, STP are la această oră pe rol cinci procese, mari și late, cu Municipiul Turda.
Una dintre ultimele victorii în instanță a fost repurtată de STP în dosarul 264/117/2014, judecătorii consfințind anularea art. 1 pct. 1.2 din Hotărârea nr. 186/29.11.2012 privind stabilirea categoriilor de persoane care beneficiază de gratuitate sau reducere de tarif pe mijloacele de transport urban de călători în municipiul Turda, adoptată de Consiliul Local al Municipiului Turda. Ce înseamnă asta? Înseamnă că, începând cu luna decembrie 2015, Municipiul Turda a fost obligat să revină la plata către STP a 70 de lei pentru fiecare beneficiar de gratuitate pe mijloacele de transport urban de călători a STP.
Și din nou, orice cetățean de bună credință al municipiului Turda își pune, pe bună dreptate, întrebarea: Cine se face vinovat de greșeala care a dus la plata acestor sume extrem de importante de la bugetul local și ce măsuri legale s-au luat asupra lui/lor?
Dar STP nu se mulțumește cu acțiunea doar pe viitor a deciziei executivului de a plăti acest preț, astfel că în cadrul dosarului nr. 11647/117/2013 care fusese suspendat până la soluționarea dosarului 264/117/2014, operatorul cere pentru perioada aprilie 2012 – ianuarie 2015 70 lei per beneficiar de gratuitate pe mijloacele de transport urban de călători a STP și 115 lei pentru fiecare astfel de persoană pentru perioada ianuarie 2015 până în prezent. Vorbim, cum oricine își dă seama, de sume imense pe care Municipiul Turda ar putea fi obligat de instanță să le achite operatorului.
Dosarele actuale, pe rolul instanțelor
Astfel, cum spuneam, STP este reclamantă, în prezent, în cinci dosare contra Municipiului Turda. Unul estecel din dosarul cu nr. 4717/117/2014, pe rol la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale are ca obiect anularea Hotărârii Consiliului Local nr.269din data de 09.12.2013privind aprobarea amenajării de staţii în municipiul Turda, pentru activitatea de transport de persoane prin curse regulate speciale de către SC Tours Claus SRL. În acest dosar, STP este reclamant, au calitatea de pârât Municipiul Turda prin primar, Consiliul local Turda și SC Tours Claus SRL, iar Instituția Prefectului Județului Cluj este chemată în garanție. Procesul înregistrat la data de 28.08.2014 se află încă, la instanța de fond, iar la ultimul termen, cel din data de 15.02.2016, instanța a aprobat cererea reclamantei de amânare pentru data de 11.04.2016.
Un alt dosar, cel cu nr. 6229/117/2014 a fost înregistrat la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale în 28.11.2014, având ca obiect despăgubire. Părțile sunt reclamanta STP, pârât Municipiul Turda prin primar, SC Tours Claus SRL este chemat în garanție iar SC Alien Concept SRL prin avocat Predoi Marius este intervenient în nume propriu. Și acest proces se află la instanța de fond, iar la ultima înfățișare, cea din 10.02.2016, cauza a fost amânată pentru administrare probă testimonială, noul termen fiind 23.03.2016.
Al treilea dosar, cel cu nr. 11647/117/2013, se află pe rol la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale, obiectul fiind litigiu privind achiziţiile publice. Reclamanta STP și pârâtul Municipiul Turda prin primar sunt părți în proces. Și acest proces se află pe rol la instanța de fond și are termen în 30.03.2016, el fiind destul de avansat întrucât a fost înregistrat la data de 20.12.2013.
Dosarul nr. 3493/117/2015, îndreptat împotriva Municipiului Turda, Direcția de Impozite și Taxe Locale, și a Primarului Municipiului Turda, se află pe rolul instanței de la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă si asigurări sociale, are ca obiect anulare act administrativ (executarea Deciziei de impunere nr. 324/26.03.2015), termen: 13.04.2016.
În fine, dosarul nr. 3493/117/2015, a ajuns la Curtea de Apel Cluj, în urma recursului formulat de Direcția de Impozite și Taxe Locale. Aceasta după ce instanța de fond a dat următoarea soluție pe scurt: Admite cererea formulată de reclamanta STP SA în contradictoriu cu pârâtul M TURDA – DITL. Dispune suspendarea executării Deciziei de impunere nr. 324/26.03.2015 emisă de pârât până la pronunţarea instanţei de fond. Ia act că nu au fost solicitate cheltuieli. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare, calea de atac urmând a fi depusă la Tribunalul Cluj, Secţia mixtă de contencios administrativ şi fiscal, de conflicte de muncă şi asigurări sociale. Pronunţată în şedinţa publică din data de 04.11.2015. Document: Hotărâre 3466/2015 din 04.11.2015.
Primul termen la Curtea de Apel Cluj, în dosarul 3493/117/2015 este pe data de 17.03.2016, obiectul fiind suspendare executare act administrativ (Decizia de impunere nr. 324/3/26.03.2015) conform art. 14 din Legea nr. 554/2004.
Potul cel gras
Dosarul cu nr. 6229/117/2014 este, însă, cel mai important, datorită mizei imense pe care o are: peste 120 miliarde de lei. De aceea, primarul Tudor Ștefănie a cerut Consiliului local să aprobe contractarea unor servicii juridice din partea unui avocat sau a unei echipe experimentate de avocați. În acest proces, aflat pe fondul instanței de contencios administrativ şi fiscal, STP solicită Municipiului Turda despăgubiri în valoare foarte mare pentru un presupus prejudiciu cauzat în derularea contractului dintre părți. Cităm din Cererea de chemare în judecată: „Obligarea PÂRÂTULUI Municipiul Turda, reprezentat legal prin Primar, la plata în favoarea subscrisei a sumei de 11.627.842 lei, reprezentând daune interese compensatorii pentru prejudiciul cauzat în derularea Contractului de concesiune nr. 4771/02.04.2010; obligarea pârâtului la plata de daune interese compensatorii constând în actualizarea cu rata inflației a sumei solicitate în petitul nr. 1 al acțiunii, de la data înregistrării prezentei cereri și până la data plății efective; obligarea pârâtului la plata de daune interese moratorii constând în dobânda legală aferentă sumei solicitate în petitul nr. 1 al acțiunii, de la data înregistrării prezentei cereri și până la data plății efective; obligarea pârâtului la plata sumei de 150.000 de euro, respectiv echivalentul în lei la cursul BNR din ziua plății, cu titlu de daune morale.” Adică în jur de 120 de miliarde de lei vechi, echivalentul a un sfert din bugetul anual al orașului!
Contractul de șase ani expiră în aprilie!
Desigur că oficialii Societății de Transport Public SA se așteaptă în continuare la „bețe în roate” și de acum înainte, odată cu apropierea momentului în care administrația publică locală ar putea prelungi contractul existent sau ar putea scoate la licitație serviciul de transport public local. Ar mai exista o a treia posibilitate, sugerată chiar de angajații punctului de lucru Turda a STP: înființarea unei societăți proprii a Consiliului Local Turda care să asigure continuitatea serviciului astfel: achiziționarea de autobuze de către societatea nou înființată; achiziționarea autobuzelor STP folosite la punctul de lucru Turda, la un preț fixat de un evaluator ales de Municipiul Turda și cu plata în 12 rate lunare; achiziționarea de autobuze prin accesare de fonduri europene în cadrul programului financiar multianual 2014-2020; implementarea prin societatea nou creată a sistemului metropolitan de transport public împreună cu municipiul Câmpia Turzii și a celorlalte localități din zona de influență la fel ca alte orașe din România printre care amintim: Cluj-Napoca, Alba-Iulia, Oradea, Râmnicu Sărat, Baia Mare, Zalău, etc.
Cum rămâne cu transportul local după aprilie 2016?
În mod normal, dacă se dorea prelungirea colaborării cu STP, societatea trebuia să fie deja invitată la negocieri cu specialiștii din primărie, lucru care nu s-a întâmplat. Dacă nu, trebuie organizată o licitație, dar demersurile ar fi trebuit să fie deja începute la această oră, pentru ca următorul câștigător al serviciului de transport să fie operațional la Turda la data finalizării contractului actual cu STP. Cel puțin oficial, nu s-a demarat nimic.
Mai există posibilitatea prelungirii contractului cu actualul operator, în condițiile actuale, până la declararea unui alt operator.
Responsabilii STP ne-au declarat că societatea lor va participa la orice licitație viitoare pentru serviciul de transport urban de persoane la Turda.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.