Caz simplu, fără echivoc, de politician al cărui activitate politică de dinaintea intrării în USR este considerată „un exemplu expres de activitate politică anterioară aflată în contradicție cu valorile și principiile USR și ale PLUS”. Am citat din motivația Comisiei de Integritate Națională a Alianței la Decizia 60/07.07.2020 prin care s-a dispus „invalidarea candidaturii dlui Ciprian-Doru Rigman la Consiliul Local Turda pentru alegerile locale care ar trebui să aibă loc în anul 2020”.
Trei luni mai târziu, după principiul inconsecvenței propagat de români prin zicala „Vino, vorbă, înapoi!”, Ciprian Rigman este absolvit de vina care nu i-a permis să candideze la alegerile locale și îl găsim pe poziția a opta pe lista Alianței USR-Plus, pe lista de candidați la Camera Deputaților. Vina de a fi fost ales anterior, pe lista PNL Turda, consilier local în 2016 și de fi ocupat funcția de vicepreședinte PNL Turda, înainte de a pleca la USR.
Întrebarea de bun simț care se pune este de ce s-a considerat că Rigman a încălcat „valorile și principiile USR și ale PLUS”, când a vrut să candideze la alegerile locale dar acum, când vrea să candideze la parlamentare, nu le mai încalcă? Cum este posibil să judeci aceeași situație în două moduri diferite? Am solicitat Alianței USR-PLUS Cluj un răspuns la această întrebare, însă nu am primit niciun răspuns, deși am așteptat aproape o săptămână! Precizăm asta pentru cei care nu s-au obișnuit încă cu lipsa totală de transparență a acestei alianțe. Să nu uităm că nici în vară, când Comisia de Integritate Națională a Alianței a decis să nu permită candidatura lui Rigman, nu s-a dat presei nici o informație oficială, dovedindu-se că USR Plus este, la Turda, cel puțin la fel de opacă ca, scuzați cacofonia, DSP Cluj în zilele pandemiei!
Cum motivau atunci împiedicarea lui Ciprian Rigman de a candida la Consiliul local Turda:
„În primul rând, este un fapt că dl Rigman a fost ales în anul 2016 în Consiliul Local Turda ca urmare a unei candidaturi pe listele PNL, mandat pe care l-a exercitat până în luna septembrie a anului 2018. Acesta reprezintă un exemplu expres de activitate politică anterioară aflată în contradicție cu valorile și principiile USR și ale PLUS, conform lit. f) din Condițiile de Eligibilitate pentru Candidații Comuni ai Alianței, ce face parte integrantă din Regulamentul Comisiilor de Integritate ale Alianței USR-PLUS:
- f) Nu pot deveni candidați ai Alianței persoane a căror activitate politică anterioară este în contradicție cu valorile și principiile USR și, respectiv, ale PLUS. Cu titlu de exemplu, nu sunt eligibile candidaturile unor persoane care: (…) • în ultimii 5 ani au ocupat funcții în administrația publică locală (primar, președinte al Consiliului Județean, consilier local/municipal, consilier județean) cu susținerea unuia dintre următoarele partide: PSD, ALDE, UNPR, PRO România, PP-DD, PRM, PUNR, PRU, PNL (…) ;
În al doilea rând, un alt fapt necontestat în speță și care rezultă din chiar articolul de presă depus de către intimat este acela că dl Rigman a ocupat funcția de vicepreședinte al PNL Turda până la momentul depunerii demisiei din acest partid în anul 2018. Or, aceasta atrage incidența unui motiv distinct de neeligibilitate, prevăzut expres tot în cadrul literei f) din Condițiile de Eligibilitate pentru Candidații Comuni ai Alianței:
- f) Nu pot deveni candidați ai Alianței persoane a căror activitate politică anterioară este în contradicție cu valorile și principiile USR și, respectiv, ale PLUS. Cu titlu de exemplu, nu sunt eligibile candidaturile unor persoane care: • au deținut funcții politice de conducere sau control în cadrul vreunui partid parlamentar din România, la nivel local sau național; (...)”, susținea Comisia de Integritate Națională a Alianței USR Plus în urmă cu doar trei luni când a decis că: „Admite contestația. Dispune invalidarea candidaturii dlui Ciprian-Doru Rigman la Consiliul Local Turda pentru alegerile locale care ar trebui să aibă loc în anul 2020.”
Singura explicație este că, în interiorul alianței USR-Plus, s-a căzut la o înțelegere la nivel județean, să permită candidatura lui Rigman pentru a crea un precedent. Pentru a i se permite acestuia orice candidatură ulterioară. Deși Rigman, și acum ca și în vară, nu ar trebui să poată candida întrucât i se aplică lit. f) din Condițiile de Eligibilitate pentru Candidații Comuni ai Alianței, ce face parte integrantă din Regulamentul Comisiilor de Integritate ale Alianței USR-PLUS care prevede cele două aliniate scrise cursiv, de mai sus.
Dar în vară Rigman a fost împiedicat să candideze pentru că președintele PLUS Cluj, Sergiu Hossu, a formulat o obiecție la candidatura turdeanului, judecată corect de comisia amintită. Probabil că acum jocurile politice sunt făcute astfel încât să nu mai existe nici o contestație la adresa președintelui USR Turda. Care, dacă s-ar respecta criteriile de eligibilitate prezentate mai sus, nu ar mai avea voie să candideze din partea USR Plus până în 2023, când trec cinci ani de la ocuparea funcției de consilier local și niciodată în viață, pentru că a fost vicepreședinte PNL Turda.
Cine, mai ales, închide ochii la incompatibilitatea lui Ciprian Rigman cu condiția de candidat USR Plus? Elek Levente, aflat pe lista de candidați USR Plus Cluj, pe poziția a treia, el fiind unul din membrii Comisiei de Integritate Națională a Alianței care, s-a întrunit în data de 07.07.2020, prin mijloace de comunicare on-line, decizând că Rigman nu poate candida. Comisie care a respins atunci, „ca nepertinente” apărările formulate de președintele USR Turda, Ciprian Rigman. Comisia din care face parte și Elek, stipula atunci că „dreptul de a candida potrivit statutului unuia dintre cele două partide care formează Alianța este supus limitărilor care rezultă din actele încheiate de organele de conducere ale Alianței și care – tocmai pentru a atinge dezideratul unor liste comune celor două partide – stabilesc un standard de eligibilitate mai ridicat, prin cumularea standardelor de eligibilitate care se regăsesc la nivelul fiecărui partid”. Ei bine, poate că, între timp, după scorul slab reușit de alianță la alegerile locale, standardele și exigențele acesteia vor mai fi coborât. Dar până acolo încât să nu-și mai respecte documentele și protocolul care stă la baza acestei alianțe? Păi atunci, nu au avut dreptate cei care au sus că USR Plus nu este decât „aceeași Mărie, cu altă pălărie?”
Oameni noi... Oameni curați... Cine v-a „mânjit”?
Să precizăm că șmecheriile din USR Plus Cluj nu au nici un alt rost decât să îi permită lui Rigman candidaturi ulterioare, cu încălcarea „valorilor și principiilor USR și ale PLUS”, întrucât poziția sa, a opta, de pe lista de candidați la Camera Deputaților este departe de a fi eligibilă. Chiar dacă zvonul că Emanuel Ungureanu ar fi părăsit organizația clujeană, urmând să candideze pe lista USR Plus Buzău, este adevărat, iar Ciprian Rigman ar fi, acum pe locul 7, și acea poziție este tot neeligibilă.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.