Dan Şova, ministrul Transporturilor, aflat sâmbătă, 10 mai, la Turda a declarat că CNADNR Cluj e emis în data de 9 mai 2014 ordinul de începere a lucrărilor la autostrada Sebeş-Turda, iar construcţia efectivă a acesteia va începe în 20 mai. Ministrul susține că lucrările la loturile 3 şi 4 vor fi gata în 22 de luni.
Autostrada Sebeş - Turda, în lungime totală de 70 de kilometri, a intrat în linie dreaptă, odată cu anunțul ministrului, aflat la Turda alături de Aurelia Cristea, ministru delegat pentru Dialog Social, senatorul de Turda, Alexandru Cordoș, deputatul de Alba, Ioan Dîrzu, deputatul de Dej, Cornel Itu, prefectul județului Cluj, Ioan Gheorghe Vușcan, președintele PSD Cluj, Alexandru Lăpușan, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Ioan Oleleu, și președintele PSD Turda, Cristian Matei.
Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a anunţat că a fost semnat contractul pentru Autostrada Sebeş-Turda şi că lucrările la aceasta vor începe din 20 mai. Proiectarea va dura circa patru luni, iar lucrările propriu-zise, alte 18 luni, dar, susține Șova, "sper ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015". „Pe tronsonul 3 preţul mediu va fi de 7,5 milioane de euro, iar pe tronsonul 4 preţul va fi de 6,4 milioane de euro.
Constructorii ne-au spus că lucrările vor fi terminate până în decembrie 2015, pentru ca lucrarea să fie decontată din fonduri europene. Pe aceste tronsoane nu există probleme legate de alunecări de teren, nici terenuri care să intre sub incidența Natura 2000, așa că nu cred să existe motive de întârziere. Cu toate acestea, dacă va fi depășită perioada şi lucrările se vor termina în aprilie 2016, atunci vom informa Bruxelles -ul şi vom cuprinde lucrarea în exerciţiul financiar următor al UE", a declarat, printre altele, ministrul Dan Şova,
Ministrul a furnizat și mai multe date și informații tehnice legate de construcția autostrăzii. Proiectul autostrăzii este împărţit în patru loturi, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km. Ea va lega Clujul de autostrada Sibiu-Nădlac, adică va uni tronsonul de 54 de kilometri din Autostrada Transilvania de coridorul patru, finanțat din fonduri europene.
Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai autostrăzii Turda-Sebeş ajunge la aproximativ 500 de milioane de euro. Contractele de proiectare şi execuţie pentru tronsoanele 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda vor fi executate de firmele Tirrena Scavi (Italia) şi Porr (Germania).
Contractul de "Proiectare şi execuţie autostrada Sebeş - Turda, Lot 3, km 41+250 - km 53+700" a fost atribuit, prin licitaţie, Asocierii TIRRENA SCAVI SPA - SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D'ACQUA SPA şi are o valoare totală de 420,5 milioane de lei, fără TVA.
Contractul de "proiectare şi execuţie autostrada Sebeş - Turda, Lot 4, km 53+700 - km 70+000" a fost atribuit Asocierii SC PORR CONSTRUCT SRL - PORR BAU GmbH şi are o valoare totală de 470 milioane de lei, fără TVA.
Lucrările vor fi finanțate, în proporţie de 85 %, din Fondul de Coeziune, iar restul de 15 %, de la bugetul statului.
Ministrul Transporturilor a vizitat și zona unde ar putea fi construită un drum care să lege centura ocolitoare Apahida-Vâlcele, prin zona Mărtinești-Tureni-Săndulești, de Autostrada Transilvania și a promis că, în acest an, vor fi executate studii de fezabilitate pentru această rută: "Un avantaj pentru acea legătură constă în faptul că nu sunt multe terenuri proprietate privată, majoritatea traseului aflându-se pe domeniul public, putând fi realizată cu ușurință legătura cu drumul județean din zonă. Părerea mea personală este că acolo ar trebui realizat un drum cu patru benzi, dar vom vedea ce spun și specialiștii", a promis ministrul. Realizarea acelei centuri, alături de autostrada Sebeș-Turda, ar decongestiona mare parte din traficul greu care străbate municipiul Turda.
Ministrul Șova a anunțat că vor fi reluate lucrările și la autostrada Transilvania, pe secţiunea Ogra – Câmpia Turzii, în lungime de 40 de kilometri, care face parte din segmentul spre Târgu Mureş. Lucrările la Autostrada Transilvania, care ar trebui să aibă o lungime de 415 kilometri, au început în 2006. Atunci se credea că autostrada — care reprezenta la acel moment una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură rutieră din Europa — va fi finalizată în anul 2012. Până acum au fost finalizaţi doar 55 de kilometri, între localitatea clujeană Gilău şi municipiul Turda, respectiv Câmpia Turzii.
Ministrul a spus că, "de la Târgu Mureș spre Sighișoara și Brașov,, cel mai bine ar fi să fie realizat un drum european cu patru benzi, pe vechiul aliniament al Autostrăzii Transilvania".
La finalul conferinței de presă președintele Lăpușan i-a mulțumit președintelui PSD Turda, Cristian Matei, pentru sprijinul acordat în organizarea evenimentului și l-a asigurat pe ministrul Șova de tot sprijinul atât din partea liderului turdean cât și din cea a Prefectului județului Cluj.
Senatorul Alexandru Cordoș a mulțumit, la rândul său, ministrului Șova, ca reprezentant al Guvernului Ponta, pentru că, "printre lucrurile bune făcute de acest guvern, în ultimii doi ani, se regăsesc și lucrări, fapte, care au legătură cu Turda, un oraș aflat la confluența dintre două județe, Cluj și Alba, ce vor fi străbătute de viitoarea autostradă".
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.