Pompierii din cadrul Gărzii Gilău, Detașamentului Turda și Punctul de Lucru Florești au fost solicitați pentru a stinge flăcările care au cuprins roțile din spate ale unei autocisterne, încărcată cu AdBlue, ce rula pe autostrada A3, în apropierea km 35. Până la sosirea pompierilor flăcările au fost stinse, se acționează în aceste momente pentru răcirea cisternei, circulația se desfășoară pe o singură bandă, pe sensul de mers dinspre Gilău spre Turda.
Vom reveni cu noutăți.
////
NR: AdBlue® este o solutie apoasa compusa din 32,5% uree de inalta puritate* si 67,5% apa deionizata, formulata respectand norma ISO22241. Ureea este produsa sintetic din amoniac si CO2 (dioxid de carbon). AdBlue® este o solutie utilizata la vehiculele echipate cu sisteme de depoluare de tip SCR (reducere catalitica selectiva), precum camioanele, autobuzele, vehiculele de colectare a deseurilor si mai nou, pentru anumite autoturisme Diesel, cu data de fabricatie incepand din septembrie 2014. AdBlue® este un produs biodegradabil, solubil in apa si incolor, care cristalizeaza la -11°C si se descompune in amoniac de la 80°C (lasand urme incepand de la 30°C).
Cu ajutorul sistemelor SCR, AdBlue® transforma 85% din NOx (oxizii de azot rezultati din gazele de evacuare ale vehiculului Diesel) in azot inofensiv si in apa, sub forma de vapori. Prin urmare, emisiile NOx, o sursa majora de poluare atmosferica, sunt reduse drastic.
SCR (reducere catalitica selectiva) este denumirea unei tehnologii de tratare post-combustie pentru vehicule Diesel, care transforma oxizii de azot (NOx) in azot si in aburi de apa datorita tehnologiei AdBlue®. Aerul pe care il respiram este compus in proportie de 80% din azot, care este complet inofensiv. Din cauza emisiilor vehiculelor grele, aproape toti producatorii de automobile au decis sa utilizeze aceasta tehnologie pentru a respecta noile legislatii privind emisiile de NOx. Pentru autoturisme, SCR apare in Europa din 2014 cu norma Euro 6.
AdBlue® este injectat in conducta de evacuare, aflata inaintea catalizatorului SCR si dupa motor. La incalzirea din interiorul tevii de esapament, AdBlue se descompune in amoniac (NH3) si in dioxid de carbon (CO2). Cand NOx reactioneaza cu amoniacul din interiorul catalizatorului, moleculele nocive NOx sunt transformate in azot inofensiv (N2) si in apa (H2O).
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.