28
Joi, Sep
19 New Articles

Campia Turzii
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times


Primarul Câmpiei Turzii, Radu Ioan Hanga, ne-a declarat că autoritățile locale din orașul său se află în tratative avansate cu cei din conducerea regională a Căilor Ferate Române pentru edificarea unui pasaj peste șinele de cale ferată care să facă legătura cu cartierul Șarât. Edilul șef din Câmpia Turzii a exclus varianta realizării unui foarte costisitor dar și imposibil de construit pasaj pasaj-cfr-campiape sub șinele de cale ferată însă a demarat toate demersurile necesare pentru a le pune la dispoziție celor care frecventează zona o cale de trecere sigură și comodă.

Primarul Hanga susține că discuțiile privind construirea unui pasaj peste calea ferată pe Dr. Ion Raţiu către Şarât au fost destul de complicate şi ”uneori mai mult politicianiste decât tehnice privind traversarea”. ”S-a discutat insistent despre un pasaj subteran, pe sub calea ferată. Eu nu am fost de acord, s-au n-am crezut că se justifică, e o cheltuială imensă şi nici condiţii tehnice nu ai, spaţii pe unde să treci pe sub calea ferată. Uitaţi-vă ce spaţiu cere pasajul peste calea ferată de pe şoseaua principală - de la calea ferată până la momentul când începi să cobori sunt 200 de metri, 200 pe o parte și 200 pe alta parte. Nu avem spaţii pe Şarât la pasajul din Raţiu pentru o asemenea lucrare,  mai ales la partea dinspre Şarât unde sunt două drumuri, unul în stânga altul în dreapta. Problema cea mai gravă rezidă în faptul că există un singur fir de transport, respectiv șoseaua, folosită atât de către pietonii cat și de căruţe, maşini şi biciclete. Toată lumea merge ”buluc” când trece trenul pe drum. Sugestia cetățenilor din zonă a fost să fie separat traficul pietonal de cel rutier prin construirea unui trotuar și nu neapărat a unui pasaj”, ne-a dat lămuriri suplimentare Radu Ioan Hanga.

După ce s-au studiat mai multe variante atât de către cei de la urbanism, din primărie, cât și de către cei care decid când vine vorba de infrastructura feroviară, s-a ajuns la o opinie comună, astfel că s-a decis ca eforturile comune să conveargă înspre realizarea unei căi speciale destinată pietonilor aflați în traversarea zonei CFR.  ”Suntem în discuţii cu cei de la Căile Ferate de la Cluj, de la Infrastructură, care au un proiect de amenajare a trecerii peste calea ferată cu dale de cauciuc, elastice, între şine, care să reducă denivelările şi au, de asemenea, în proiect exact ceea ce le-am cerut noi, respectiv amenajarea unui fir de circulaţie pietonală, ceea ce ar duce exact la separarea traficului rutier de traficul pietonal. Acum proiectul există la ei, urmează să fie admis la finanţare, vom insista în continuare. Sper într-un timp rezonabil să reuşim să rezolvăm şi problema separării traficului spre Şarât, ceea ce e suficient. Nu mai circulă un tren la 10 minute ca acum 30 de ani, acum circulă trei trenuri pe zi...”, a arătat primarul Câmpiei Turzii care s-a declarat decis să insiste în această perioadă, mai ales că ministrul Transporturilor este clujean, coleg de partid cu primarul Hanga.

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh