Ioan Chiorean, președintele Asociației pentru Protecția Consumatorului Turda, ne-a declarat referitor la activitatea din primele 9 luni ale anului.
”În lunile care au trecut din acest an, am avut o activitate ceva mai intensă decât în aceeași perioadă a anilor care au trecut iar aceasta se explică prin mai multe cauze. În primul rând a crescut numărul sesizărilor față de anii precedenți, probabil din cauza lipsurilor, a sărăciei, dar în bună parte și din cauză că mai multă lume știe de noi că existăm și că facem o activitate benefică pentru locuitorii din oraș.”
Această popularitate în creștere față de anii precedenți este datorată activității pe care cei doi lucrători ai biroului de la Turda au desfășurat-o intermediind o relație normală între comercianți și clienții acestora.
”În afara sesizărilor scrise, pe care le îndosariem și din care rezultă multe documente scrise, am participat în acest an la mai multe acțiuni de verificare și control însoțind echipaje ale poliției locale și ale Corpului de control al primarului. Precizăm încă o dată că noi suntem o asociație neguvernamentală și, prin lege, nu avem drept de control. În schimb avem dreptul și însoțim aceste echipe de control de la Poliția locală, de la ITM etc”, mai spune Ioan Chiorean.
Președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor Turda crede că popularitatea în plus a asociației pe care o conduce vine ca urmare a campaniilor de educare dusă în școli și licee sau în comunități, cum ar fi cea rromă de pe strada Margaretelor.
Pentru a exemplifica munca depusă, Ioan Chiorean ne-a prezentat o statistică de pe luna septembrie. Acolo se arată că în luna septembrie 2012, la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC) Turda, au fost înregistrate 24 de sesizări scrise din partea unor clienţi nemulţumiţi de produsele sau serviciile oferite de diferitele societăţi cu care au avut de-a face. Dintre acestea, trei sesizări au fost referitoare la produse de folosință îndelungată, cinci sesizări privind calitatea produselor alimentare, două referitoare la produsele de uz curent, o sesizare în domeniul serviciilor financiare și doua din alte domenii.
Cei doi lucrători de la APC, preşedintele Ioan Chiorean şi Marilena Nemeti, consilier pe probleme de protecţia consumatorilor, au dat curs tuturor acestor sesizări şi altor cinci sesizări primite la telefon.
Preşedintele Chiorean susţine că 75-80 % din sesizări sunt rezolvate pe cale amiabilă prin intermedierea asigurată de cei doi lucrători ai APC Turda între consumator şi agentul economic reclamat. Restul ajung la instituţii judeţene sau regionale cum sunt Inspectoratul Teritorial de Muncă sau Comisariatul Judeţean Cluj pentru Protecţia Consumatorilor pentru că, dacă APC Turda nu are drept de control şi/sau sancţiune, în timp ce CJCPJ poate face acest lucru, conform legii.
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor Turda are 12 membri fondatori şi 88 de membri simpli (cotizanţi). Preşedintele Chiorean subliniază că niciunul dintre aceşti membri, inclusiv el şi colega sa, Marilena Nemeti, nu au drept de control, lucru stipulat şi pe legitimaţiile cu care ei se prezintă.
În altă ordine de idei, dar în legătură cu subiectul nostru, protecția consumatorului, în această lună, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor s-a reorganizat, iar comisariatele județene nu mai au personalitate juridică. Prin HG 700/2012, comisariatele regionale vor fi arondate celor județene, care sunt în subordinea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Conform actului normativ de organizare şi funcţionare s-au constituit opt regiuni cu personalitate juridică. Comisariatul Regional Pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord-Vest Cluj, nou înființat, are sediul la Cluj-Napoca, iar din data de 4 octombrie acesta este condus de comisarul şef dr. Cristian Nicula.
Din structura Comisariatului Regional Pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Nord Vest fac parte comisariatele judeţene Cluj, Bistriţa Năsăud, Sălaj, Bihor, Satu Mare şi Maramureş. Acestea însă nu mai au personalitate juridică, fiind coordonate de comisari şefi adjuncţi.
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.