Consilierii județeni clujeni vor vota azi dacă aprobă asocierea CJ Cluj, cu Comuna Luna și Municipiul Câmpia Turzii, pentru realizarea Parcului Industrial TETAROM V pe raza pomenitei comune. Punctul 24 de pe ordinea de zi a ședinței de azi a Consiliului Județean Cluj, care începe la ora 13, se află „Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V”.
Cum susține Tișe proiectul?
Cum motivează președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Păunel Tișe, în referatul care însoțește proiectul de hotărâre, necesitatea asocierii dintre forul pe care îl conduce și UAT-urile Luna și Câmpia Turzii: „În prezent, procesele de dezvoltare şi cele de involuţie, mişcarea populaţiei de la sat la oraş şi invers, dezvoltarea economică şi sărăcia, problemele şi avantajele de mediu, fluxurile de marfă, persoane, capitaluri, trec peste hotarele administrative şi obligă autorităţile locale să conlucrează şi se alieze pentru scopuri comune de dezvoltare.
Parcurile industriale sunt recunoscute, atât pe plan intern, cât şi pe plan internaţional, ca instrumente de creştere a investiţiilor private, cu efecte benefice asupra mediului economico-social al zonei în care se realizează.
În judeţul Cluj există un interes ridicat din partea investitorilor, în vederea realizării de investiţii în parcuri industriale,
Contextul economic actual, în care investițiile se diversifică, se caută noi zone unde forța de muncă este disponibilă iar facilitățile fiscale sunt atrăgătoare, cât și beneficiile generate de celelalte parcuri industriale Tetarom care au constituit adevărate motoare de dezvoltare regională atât prin prisma investițiilor atrase cât și prin numărul locurilor de muncă create, determină replicarea modelului Tetarom I, II și III și în alte zone ale județului unde se pot capitaliza resursele locului și transforma zona într-un magnet al investițiilor de calitate și al dezvoltării economice durabile”, susține Tișe.
Ce prevede proiectul de hotărâre privind asocierea
Iată cum arată principalele articole din Proiectul de hotărâre: „Art. 1. Se aprobă asocierea Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea constituirii unui parc industrial, conform contractului cadru de asociere cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. (1) Se aprobă constituirea Parcului Industrial Tetarom V pe terenul în suprafață de 115 ha identificat în cărțile funciare 52059, 52060, 52061, 52062, 52063, 52064, 52065, 52350, 53302 ale Comunei Luna.
(2) Se desemnează în calitate de administrator al Parcului Industrial Tetarom V, societatea Tetarom SA.”
Ce prevede contractul de asociere
Comuna Luna este singura care va beneficia financiar de pe urma Parcului Industrial TETAROM V, bineînțeles, alături de societatea care administrează toate parcurile industriale TETAROM: „Pe întreaga durată de existență a parcului industrial, Comuna Luna va încasa toate obligaţiile financiare ce cad în sarcina rezidenților, respectiv taxe, impozite şi alte obligații prevăzute de legislația în vigoare, care se fac venit la bugetul local”, se prevede la art. 5.3.2 din contractul-cadru.
În anexa pomenită, contractul cadru prevede, la cap. 5, Drepturile, obligaţiile şi atribuțiile Municipiului Câmpia Turzii (Partenerul 2):
„5.4.1. Să participe la realizarea întregului ansamblu de măsuri de ordin tehnic, edilitar și utilitar necesar pentru realizarea parcului industrial.
5.4.2. Să întreprindă demersuri pentru înființarea unei linii de transport public de persoane dedicat parcului industrial, care să facă legătura între acesta și Municipiul Câmpia Turzii.
5.4.3. Să sprijine demararea activități în parcul industrial prin realizarea unei investiții de tip „spin-off”, direct sau indirect printr-o societate cu capital majoritar al Municipiul Câmpia Turzii.”
Aici poți citi ce sunt companiile spin-off: https://ro.talkingofmoney.com/5-reasons-why-spinoff-companies-can-be-buy-for-investors Textul este în limba română.
La cap. 6, este prevăzută „Contribuția părților”: „6.1. Judeţul Cluj – va finanța realizarea infrastructurii parcului și o va aduce ca aport în natură la capitalul social al Societății Tetarom S.A.;
6.2. Comuna Luna – va participa la majorarea capitalului social al Societății Tetarom S.A. cu aportul în natură a terenului, la valoarea stabilită în baza unui raport de evaluare, devenind acționar al societății.
6.3. Municipiul Câmpia Turzii – va finanța, direct sau indirect, realizarea unei investiții de tip „spin-off”;”
Pe lângă faptul că limba română este, din nou, siluită într-un document administrativ (vezi acordul dintre „o parte” și ”confidențiale”), aflăm că proiectul, deși public, nu va fi total transparent: „ARTICOLUL 8. CONFIDENŢIALITATE
8.1. Deși acest Proiect este public, în contextul implementării proiectului, o parte din informațiile între părți poate fi confidențiale. Doar documentele şi alte elemente care vor fi explicit numite „confidențial" vor fi tratate ca atare.
8.2. Liderul şi Partenerii se angajează să ia măsuri pentru a se asigura că toți membrii personalului implicat vor respecta natura confidențială a informațiilor, nu o vor disemina, transmite unei terțe părți sau folosi fără un acord scris al celorlalte părţi”, se arată în contract.
Concluzie
Vom reveni cu mai multe informații, dacă proiectul de hotărâre referitor la asocierea dintre Județul Cluj, UAT Luna și UAT Câmpia Turzii va fi aprobat de consilierii județeni, între care se numără și trei politicieni din Câmpia Turzii: liberalii Cristian Haiduc și Dumitru Drăghici și social-democratul Petre Pop.
Aprobarea asocierii nu garantează realizarea Parcului Industrial, însă este un pas necesar pentru aceasta. Amintim că forul județean a alocat, în februarie 2018, 5 milioane de euro pentru TETAROM V.
-----------------------------------------------------
Citește pe marginea aceluiași subiect:
Cum explică Tișe realizarea Parcului Industrial de la Luna (TETAROM V)
Clădiri noi în Parcul TETAROM I. Despre TETAROM V de la Luna, cu care se lăuda Tișe, ... niciun cuvințel
Aproape totul despre TETAROM V
S-au alocat aproape 5 milioane de euro pentru Parcul Industrial TETAROM V, de la Luna
Tișe și Lojigan deciși să realizeze Parcul Industrial TETAROM V la Luna, în timp cât mai scurt
Conferinta de Presa Primaria Campia Turzii - 7 decembrie 2016 - Parc Industrial TETAROM V
Continuă demersurile pentru edificarea Parcului Industrial TETAROM V, lângă Câmpia Turzii
Demersuri pentru edificarea Parcului industrial Tetarom V
Parcul Industrial Tetarom V de la Luna între ”a fi și a nu fi”
------------------------------------------------------
Iată, mai jos, întreaga documentație aferentă proiectului de hotărâre pe care l-am tratat mai sus, documente aflate în mapa consilierilor județeni pentru ședința de azi:
ROMÂNIA
JUDEŢUL CLUJ
CONSILIUL JUDEȚEAN
25.193/2018
REFERAT DE APROBARE
la proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V
- Motivul adoptării proiectului de hotărâre:
Conform dispozițiilor Legii nr. 186/2013, parcurile industriale sunt constituite în scopul:
- a) stimularii investiţiilor directe, autohtone şi străine, în industrie, servicii, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi inovare;
- b) dezvoltarii regionale;
- c) dezvoltarii întreprinderilor mari, mijlocii şi mici;
- d) crearii de noi locuri de muncă.
Potrivit art. 14, 36 alin. (6) lit. a), respective art. 91 alin. (6) lit. a) din Legea nr. 215/2001, cu modificările și completările ulterioare, unităţile administrativ-teritoriale pot încheia între ele acorduri şi pot participa, inclusiv prin alocare de fonduri, la iniţierea şi la realizarea unor programe de dezvoltare zonală sau regională, în baza hotărârilor adoptate de consiliile locale ori judeţene iar după caz, în condiţiile legii, respectiv se pot asocial în vederea finanțării și realizării în comun a unor proiecte de interes public județean.
Potrivit legii nr. 186/2013, fondatorii parcului industrial pot fi “ autorităţile administraţiei publice locale, persoanele fizice sau juridice de drept privat, române ori străine, împreună sau separat, care iniţiază constituirea unui parc industrial, conform prezentei legi, şi:
(i) constituie şi înmatriculează o societate comercială - administratorul parcului - care solicită organului de specialitate al administraţiei publice centrale eliberarea titlului de parc industrial, după parcurgerea unei proceduri specifice;
(ii) câştigători ai procesului de privatizare şi adjudecatari ai acelor societăţi comerciale cu capital de stat, care deţineau în proprietate, la momentul privatizării, platforme industriale existente, cu privire la care Guvernul a aprobat strategia de privatizare sub formă de parcuri industriale, iar, subsecvent încheierii contractului cu instituţia publică implicată în procesul de privatizare, îşi exercită dreptul de opţiune pentru acordarea titlului de parc industrial în favoarea administratorului parcului, conform procedurii simplificate, prevăzute de prezenta lege;”
- Impactul socio-economic : -
III. Impactul financiar asupra bugetului judeţului : În bugetul Județului Cluj au fost cuprinse sumele necesare pt.realizarea parcului industrial.
- Impactul asupra reglementărilor interne în vigoare: abrogarea Hotarârii Consiliului Județean Cluj nr. 132/2012.
- Consultări derulate în vederea elaborării proiectului de hotărâre : -.
- Activităţi de informare publică privind elaborarea proiectului de hotărâre : -
VII. Măsuri de implementare necesare, respectiv modificările instituţionale şi funcţionale preconizate : echipa desemnată prin dispozitia Președintelui Consiliului Județean Cluj nr. 317/2018 va intreprinde masurile necesare pt. implementarea proiectului
VIII. Concluzii, constatări şi propuneri:
Pentru considerentele expuse, propun analizarea proiectului de hotărâre întocmit, conform procedurilor prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Cluj, în vederea supunerii lui spre aprobare, în prima şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean.
PREŞEDINTE
Alin Tișe
ROMÂNIA
JUDEŢUL CLUJ
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROIECT DE H O T Ă R Â R E
privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V
Consiliul Judeţean Cluj, întrunit în ședință ordinară,
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 25.193/2018 la Proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V, propus de Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe , însoţit de Rapoartele compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Cluj cu nr. 25.193/2018 şi Raportul Comisiei de specialitate nr…………..;
Având în vedere:
- 4, art, 6, art. 10, 14, art. 21 alin. (1), art. 36 alin. (6) lit. a) pct. 11,18, alin. (7) lit. a), art. 91 alin. (1) lit. e), alin. (6) lit. a) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- 20 alin. (1) lit. e) , lit.h) - k) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
- 3 pct. 10, art. 5,6,0-11, art. 13, art. 20 din Legea nr. 186/2013 privind constituirea si functionarea parcurilor industriale, cu modificările și completările ulterioare;
- 16 alin. (2), art. 17, art. 64-65 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 775/2015 privind aprobarea Strategiei nationale pentru competitivitate 2015-2020
- Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 2.980/2013 privind aprobarea conditiilor de acordare a masurilor de sprijin pentru investitiile realizate in parcurile industriale, cu modificările și completările ulterioare;
Fiind îndeplinite prevederile cuprinse în art. 44-45 şi în art. 94-98 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În temeiul drepturilor conferite prin art. 115 alin. (1) lit. c) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată cu modificările şi completările ulterioare;
h o t ă r ă ş t e:
Art. 1. Se aprobă asocierea Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea constituirii unui parc industrial, conform contractului cadru de asociere cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. (1) Se aprobă constituirea Parcului Industrial Tetarom V pe terenul în suprafață de 115 ha identificat în cărțile funciare 52059, 52060, 52061, 52062, 52063, 52064, 52065, 52350, 53302 ale Comunei Luna.
(2) Se desemnează în calitate de administrator al Parcului Industrial Tetarom V, societatea Tetarom SA.
Art. 3. La data comunicării prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Județean Cluj nr. 132 din 28 mai 2012 privind aprobarea Contractului de asociere in participatie intre Judetul Cluj, Municipiul Campia Turzii si Comuna Luna, in vederea realizarii unui parc industrial.
Art. 4. Cu punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj și echipa desemnată prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Cluj nr. 317 din 5 iulie 2018.
Art. 5. Prezenta hotărâre se comunică prin intermediul secretarului, în termenul prevăzut de lege, Direcţiei Generale Buget-Finanţe, Resurse Umane; Comunei Luna, Municipiului, precum şi Prefectului Judeţului Cluj, şi se aduce la cunoştinţă publică prin publicarea în Monitorul Oficial al Judeţului Cluj şi pe pagina de internet "www.cjcluj.ro".
Contrasemnează:
PREŞEDINTE, SECRETAR AL JUDEŢULUI,
Alin Tişe Simona Gaci
Nr……. din …………iulie 2018
Prezenta hotărâre a fost adoptată cu respectarea prevederilor legale privind majoritatea de voturi, astfel: … voturi “pentru”, … voturi “contra”, ….” abţineri” şi …. nu au votat…..
ROMÂNIA
JUDEŢUL CLUJ Anexă
CONSILIUL JUDEŢEAN la Hotărârea nr. _____/2018
CONTRACT DE ASOCIERE
ARTICOLUL 1. PĂRȚILE
- JUDEŢUL CLUJ, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Calea Dorobanţilor nr. 106, telefon 0372-640000, fax ______, cod identificare fiscală..............., cont IBAN ......................., deschis la Trezoreria Municipiului Cluj-Napoca, reprezentat legal prin domnul Alin TIȘE, având funcția de președinte, identificat prin CI seria..... nr. ............. CNP ........................., în calitate de lider al asocierii (denumit în continuare "Lider");
- COMUNA LUNA, cu sediul în Luna str. …, nr., telefon ________, fax ___., cod identificare fiscală ……, cont IBAN ………………, deschis la Trezoreria Municipiului Cluj-Napoca, reprezentat legal prin domnul Aurel GIURGIU, având funcția de primar, identificat prin CI seria …………nr………..CNP……….. în calitate de partener (denumit în continuare "Partener 1”);
- MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII cu sediul în Câmpia Turzii str. …, nr., telefon ________, fax ___., cod identificare fiscală ……, cont IBAN ………………, deschis la Trezoreria Municipiului Câmpia Turzii, reprezentat legal prin domnul Dorin LOJIGAN, având funcția de primar, identificat prin CI seria …………nr………..CNP……….. în calitate de partener (denumit în continuare "Partener 2"),
Au decis încheierea prezentului contract de asociere (denumit în continuare Contract).
ARTICOLUL 2. PRECIZĂRI PREALABILE
2.1. În prezentul Contract, cu excepția situațiilor când contextul cere altfel sau a unei prevederi contrare:
(a) cuvintele care indică singularul includ şi pluralul, iar cuvintele care indică pluralul includ şi singularul;
(b) cuvintele care indică un gen includ toate genurile;
(c) termenul "zi" reprezintă zi calendaristică, dacă nu se specifică altfel;
(d) definiția „infrastructura parcului” este cea din Legea 186/2013, cu modificările și completările ulterioare și conține toate rețelele tehnico-edilitare și de transport (drumuri de acces) necesare;
2.2. Trimiterile la actele normative includ şi modificările şi completările ulterioare ale acestora, precum şi orice alte acte normative subsecvente.
2.3. În cazul în care oricare dintre prevederile prezentului Contract este sau devine nulă, invalidă sau neexecutabilă conform legii, legalitatea, valabilitatea şi posibilitatea de executare a celorlalte prevederi din prezentul Contract vor rămâne neafectate, iar Părțile vor depune eforturile necesare pentru a realiza acele acte şi/sau modificări care ar conduce la același rezultat legal şi/sau economic care s-a avut în vedere la data încheierii Contractului.
2.4. Dacă o dispoziție a acestui Contract va deveni parțial sau total ineficientă, părțile din acest contract vor lua măsuri de înlocuire a dispozițiilor ineficiente cu dispoziții eficiente apropiate ca scop celor originale.
ARTICOLUL 3. SCOPUL, OBIECTUL ŞI OBIECTIVELE ASOCIERII
3.1. Scopul aceste asocieri îl constituie realizarea unui parc industrial în Comuna Luna (denumit în continuare și Proiect).
3.2. Părțile se angajează să implementeze Proiectul, în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul contract, legislația europeană şi națională aplicabilă acestuia.
3.3. Obiectul acestui Contract constă în stabilirea drepturilor şi obligațiilor părților, contribuția fiecărei părți la finanțarea cheltuielilor totale precum şi responsabilitățile ce le revin în implementarea activităților aferente Proiectului.
3.4. Asocierea se realizează în vederea constituirii si funcționarii unui parc industrial cu denumirea generică de "Parcul Industrial <LEGIS_SELSTART>TETA<LEGIS_SELEND>ROM V", pe terenul în suprafață de 115 ha identificat prin următoarele numere cadastrale:
- 52059 – Luna
- 52060 – Luna
- 52061 – Luna
- 52062 – Luna
- 52063 – Luna
- 52064 – Luna
- 52065 – Luna
- 52350 – Luna
- 53302 – Luna
3.5. Obiectivele urmărite sunt:
- a) stimularea investițiilor directe, autohtone şi străine, în industrie, servicii, cercetare științifică şi dezvoltare tehnologică şi inovare;
- b) dezvoltarea regională;
- c) dezvoltarea întreprinderilor mari, mijlocii şi mici;
- d) crearea de noi locuri de muncă.
ARTICOLUL 4. DURATA CONTRACTULUI
4.1. Contractul este valabil pe întreaga durată de existenta a parcului industrial.
4.2. Părțile stabilesc ca durata Parcului Industrial să fie de 49 de ani cu posibilitatea de prelungire.
4.3. Acest contract intra în vigoare la data semnării lui de către ultima parte.
ARTICOLUL 5. DREPTURI ŞI OBLIGAŢII
5.1 Dispoziții generale
5.1.1. Liderul şi Partenerii se obligă să realizeze Parcul Industrial în conformitate cu legislația în vigoare.
5.1.2. Rolurile şi responsabilitățile fiecăreia dintre părți sunt stabilite în conformitate cu prevederile legii.
5.1.3. Părțile desemnează Societatea Tetarom S.A. ca administrator al Parcului Industrial Tetarom 5.
5.1.4. Părțile se obligă să aplice și să respecte legislația incidentă cu privire la ajutorul de stat.
5.2. Drepturile, obligaţiile şi atribuțiile Liderului
5.2.1. Are dreptul să solicite partenerilor furnizarea oricăror informații şi documente legate de proiect, în scopul elaborării documentelor necesare
5.2.2. Este responsabil de managementul Proiectului inclusiv coordonarea activităților partenerilor pentru atingerea scopului contractului;
5.2.3. Aduce aport în asociere întreg ansamblul de măsuri de ordin tehnic, edilitar și utilitar necesare pentru realizarea parcului industrial, elaborarea planurilor de urbanism și regulamentelor de construire aferente, a documentațiilor tehnico economice pentru viabilizarea terenului atribuit înființării Parcului Industrial Tetarom <LEGIS_SELSTART>TetaromV.
5.2.4. Va asigura un management intern şi un sistem de control eficient:
- a) va gestiona şi verifica cheltuirea corespunzătoare a sumelor alocate;
- b) va ține contabilitatea generală a proiectului;
- c) va comunica cu toate entitățile implicate în derularea proiectului şi va reacționa prompt la orice cerere venită din partea partenerilor;
- d) va notifica imediat partenerii în cazul apariţiei unui eveniment de natură să oprească temporar sau definitiv proiectul sau în cazul apariţiei oricăror modificări substanțiale ale acestuia.
5.2.5. Va conserva toate documentele și datele necesare pentru audit, va oferi toate informațiile necesare şi va permite accesul la locația proiectului.
5.2.6. Va realiza infrastructura parcului industrial, din bugetul Județului Cluj, o va înscrie în domeniul public sau privat al Județului Cluj conform legislației în vigoare și o va transfera ulterior în proprietatea Societății Tetarom S.A. ca și administrator al parcului, conform legislației în vigoare.
5.2.7. Se obligă să întreprindă demersurile necesare în vederea aplicării legislației în domeniul ajutorului de stat.
5.2.8. Se obligă sa încheie, alături de Comuna Luna şi Municipiul Câmpia Turzii, în calitatea sa de asociat şi partener, contractul de administrare al Parcului Industrial Tetarom <LEGIS_SELSTART>TetaromV, cu Societatea Tetarom S.A.
5.2.9. Va elabora:
- documentația necesară depunerii cererii pentru acordarea titlului de parc industrial;
- organizarea procedurilor de achiziție publică şi realizarea lucrărilor;
- implementarea și monitorizarea Proiectului;
- orice alte documente/lucrări/demersuri necesare pentru realizarea proiectului.
5.3 Drepturile, obligaţiile şi atribuțiile Partenerului 1
5.3.1. Partenerul are dreptul de a fi consultat de către Lider, de a fi informat despre progresul în implementarea proiectului şi de a i se furniza orice informații solicitate privitoare la acesta.
5.3.2. Pe întreaga durată de existență a parcului industrial, Comuna Luna va încasa toate obligaţiile financiare ce cad în sarcina rezidenților, respectiv taxe, impozite şi alte obligații prevăzute de legislația în vigoare, care se fac venit la bugetul local.
5.3.3. Va acorda administratorului parcului și rezidenților facilitățile prevăzute de Legea nr. 186/2013 și legislația subsecventă.
5.3.4. Se obligă să participe la majorarea capitalului social al Societății Tetarom SA cu aportul în natură al terenului după parcurgerea procedurilor în domeniul ajutorului de stat.
5.3.5. Se obligă să-și însușească documentaţii cadastrale cu privire la terenul aferent Proiectului.
5.3.6. Se obligă să mențină dreptul de proprietate al Comunei Luna asupra terenului pe care se implementează proiectul până la majorarea capitalului social al Societății Tetarom S.A.
5.3.7. Se obligă să nu înstrăineze, închirieze, gajeze, concesioneze sau sa încheie orice contract, contract şi să se abțină de la orice acțiune care ar putea afecta implementarea Proiectului şi/sau valabilitatea titlului de parc industrial.
5.3.8. Garantează asupra faptului ca terenul afectat Proiectului este liber de orice sarcini, servituți și litigii, precum si asupra drepturilor Societății <LEGIS_SELSTART>Teta<LEGIS_SELEND>rom S.A. de administrare a Parcului Industrial.
5.3.9. Se obligă să încheie, alături de Judeţul Cluj, în calitatea sa de asociat şi partener, contractul de administrare al parcului industrial <LEGIS_SELSTART>TETA<LEGIS_SELEND>ROM V, cu Societatea Tetarom S.A.
5.3.10. Să analizeze și să aprobe Regulamentul de acces în Parcul Industrial.
5.3.11. Va notifica de urgență Liderul în cazul apariţiei unui eveniment care ar putea duce la întreruperea temporară sau definitivă a proiectului sau a oricărei alte modificări a acestuia.
5.3.12. Va prezenta toate documentele solicitate în scopul auditării, furnizând, în special, toate informațiile necesare şi facilitând accesul tuturor organismelor cu atribuții în domeniul auditului la locația proiectului.
5.3.13. Va lua toate măsurile pentru ca administratorul parcului și rezidenții să folosească terenul fără întreruperi, în mod pașnic, liniștit şi util pe întreaga durată de existență a parcului industrial, fără ca vreo terță persoană să poată interveni asupra exercitării acestui drept de către administrator si rezidenți.
5.3.14. Este de acord ca infrastructura parcului industrial, realizată din bugetul Județului Cluj, va fi proprietatea exclusivă a Județului Cluj, acesta fiind considerat constructor de bună-credință.
5.3.15. Este de acord că prevederile legale referitoare la dobândirea proprietății prin accesiune imobiliară artificială, nu se vor aplica infrastructurii parcului industrial realizată de Judeţul Cluj, acesta beneficiind de un drept de superficie asupra terenului aferent acesteia.
5.3.16. Este de acord că prevederile legale referitoare la dobândirea proprietății prin accesiune imobiliară artificială, nu se vor aplica construcțiilor administrative/lucrărilor şi infrastructurii ridicate sau amplasate pe teren de către rezidenți, aceștia beneficiind de un drept de superficie asupra parcelele de teren atribuite de Societatea Tetarom S.A.
5.3.17. În cazul unui prejudiciu produs în perioada derulării Proiectului prin neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor ce îi revin, răspunde conform prevederilor Codului Civil.
5.3.18. În exercitarea dreptului de proprietate asupra terenul desemnează liderul să acționeze, în numele și pe seama Comunei Luna, pentru obținerea certificatelor de urbanism, avizele și acordurilor, planului urbanistic zonal, autorizațiilor de construire, documentații tehnico-economice și a oricăror documente/demersuri necesare pentru realizarea infrastructurii parcului industrial.
5.4. Drepturile, obligaţiile şi atribuțiile Partenerului 2
5.4.1. Să participe la realizarea întregului ansamblu de măsuri de ordin tehnic, edilitar și utilitar necesar pentru realizarea parcului industrial.
5.4.2. Să întreprindă demersuri pentru înființarea unei linii de transport public de persoane dedicat parcului industrial, care să facă legătura între acesta și Municipiul Câmpia Turzii.
5.4.3. Să sprijine demararea activități în parcul industrial prin realizarea unei investiții de tip „spin-off”, direct sau indirect printr-o societate cu capital majoritar al Municipiul Câmpia Turzii.
ARTICOLUL 6. CONTRIBUȚIA PĂRȚILOR
6.1. Judeţul Cluj – va finanța realizarea infrastructurii parcului și o va aduce ca aport în natură la capitalul social al Societății Tetarom S.A.;
6.2. Comuna Luna – va participa la majorarea capitalului social al Societății Tetarom S.A. cu aportul în natură a terenului, la valoarea stabilită în baza unui raport de evaluare, devenind acționar al societății.
6.3. Municipiul Câmpia Turzii – va finanța, direct sau indirect, realizarea unei investiții de tip „spin-off”;
ARTICOLUL 7. MĂSURI DE ADMINISTRARE A PARCULUI INDUSTRIAL
7.1. Gestionarea și administrarea Parcului Industrial <LEGIS_SELSTART>TETA<LEGIS_SELEND>ROM V se va realiza pe baza contractului de administrare încheiat între Judeţul Cluj, Comuna Luna, Municipiul Câmpia Turzii şi TETAROM S.A., în calitate de societate-administrator.
7.2. Accesul în parcul industrial se va realiza pe baza strategiei de organizare, funcționare și dezvoltare a parcului elaborată de administrator precum și pe baza regulamentelor obligatorii pentru rezidenții parcului.
7.3. Pentru recuperarea investiției, acoperirea costurilor de întreținere şi realizarea unui profit societatea administrator încheie contracte de administrare și prestări servicii conexe cu rezidenții parcului selectați potrivit regulamentului adoptat în acest sens.
7.4. Societatea <LEGIS_SELSTART>Teta<LEGIS_SELEND>rom S.A. va încheia contracte de superficie, contracte de închiriere şi orice alte tipuri de contracte necesare construirii de către rezidenți a infrastructurii necesare desfășurării și administrării parcului industrial.
7.5. Accesul, condițiile, obligaţiile investitorilor în parcul industrial se vor stabili printr-un Regulament ce va fi supus aprobării celor 3 părți.
ARTICOLUL 8. CONFIDENŢIALITATE
8.1. Deși acest Proiect este public, în contextul implementării proiectului, o parte din informațiile între părți poate fi confidențiale. Doar documentele şi alte elemente care vor fi explicit numite „confidențial" vor fi tratate ca atare.
8.2. Liderul şi Partenerii se angajează să ia măsuri pentru a se asigura că toți membrii personalului implicat vor respecta natura confidențială a informațiilor, nu o vor disemina, transmite unei terțe părți sau folosi fără un acord scris al celorlalte părţi.
ARTICOLUL 9. MODIFICAREA CONTRACTULUI
9.1. Modificarea clauzelor prezentului contract se face exclusiv prin act adițional.
9.2. Modificarea contractului nu poate viza înlocuirea părţilor şi nu poate conține prevederi care pot avea ca efect imposibilitatea sau crearea de dificultăți în implementarea corespunzătoare a Proiectului.
9.3. Nici Liderul, nici Partenerii nu pot să cedeze obligaţiile şi drepturile rezultate din acest contract fără consimțământul prealabil al celorlalte părţi semnatare ale acestui contract.
9.4. În caz de succesiune legală, Liderul sau partenerii sunt obligați să transfere toate obligaţiile prevăzute de acest contract succesorului legal.
ARTICOLUL 10. RĂSPUNDERI
10.1. Fiecare parte, va fi răspunzătoare față de celelalte părţi şi îi va despăgubi în cazul oricăror daune, costuri rezultate din nerespectarea obligațiilor şi atribuțiilor sale, așa cum sunt specificate în acest contract şi în legislația în vigoare aplicabilă contractului.
10.2. Partenerii sunt obligați să informeze prompt Liderul şi să-i ofere toate detaliile necesare în cazul apariţiei unor evenimente care pun în pericol implementarea proiectului.
10.3. Dacă unul dintre parteneri nu își îndeplinește obligaţiile, celălalt partener şi/sau Liderul îl va notifica să îşi îndeplinească obligaţia într-o perioadă rezonabilă de timp.
ARTICOLUL 11. FORȚA MAJORĂ
11.1. Prin forță majoră se înțelege orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil intervenit după data semnării Contractului, care împiedică executarea în tot sau în parte a Contractului şi care exonerează de răspundere partea care o invocă.
11.2. Pot constitui cauze de forță majoră evenimente cum ar fi: calamitățile naturale (cutremure, inundații, alunecări de teren), război, revoluție, embargo.
11.3. Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celelalte părţi cazul de forţă majoră, în termen de 5 zile de la data apariţiei şi de a dovedi existenţa situaţiei de forţă majoră în baza unui document eliberat sau emis de către autoritatea competentă, în termen de cel mult 15 zile de la data comunicării acestuia. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării situaţiei de forţă majoră, în termen de 5 zile.
11.4. Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor acțiunii de forţă majoră.
11.5. Dacă partea care invocă forţa majoră nu procedează la notificarea începerii şi încetării cazului de forţă majoră, în condițiile şi termenele prevăzute, va suporta toate daunele provocate celorlalte părţi prin lipsa de notificare.
11.6. Executarea Contractului va fi suspendată de la data apariţiei cazului de forţă majoră pe perioada de acțiune a acesteia, fără a prejudicia drepturile ce se cuvin părţilor.
11.7. În cazul în care forţa majoră şi/sau efectele acesteia obligă la suspendarea executării prezentului Contract pe o perioadă mai mare de 3 luni, părțile se vor întâlni într-un termen de cel mult 10 zile de la expirarea acestei perioade, pentru a conveni asupra modului de continuare, modificare sau reziliere a Contractului.
ARTICOLUL 12. ÎNCETAREA CONTRACTULUI
Prezentul contract încetează în următoarele situaţii:
- a) la expirarea duratei de valabilitate a contractului, dacă părţile nu convin prelungirea acestuia;
- b) prin reziliere, în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale asumate de către oricare dintre părţi, cu plata unei despăgubiri de către asociatul căruia îi este imputată neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale;
- c) prin acordul scris, în acest sens al asociatilor;
- d) alte cauze de încetare a contractului de asociere, în condiţiile legii.
ARTICOLUL 13. CORESPONDENȚA (COMUNICĂRI, NOTIFICĂRI, INFORMĂRI)
13.1. Corespondența dintre părţile semnatare se va face la sediul prevăzut în partea introductivă a prezentului contract prin curier, poștă, fax, e-mail.
13.2. Comunicările verbale nu sunt luate în considerare de nici una din părţi, dacă nu sunt confirmate prin una din modalitățile prevăzute în prezentul articol.
13.3. În cazul în care comunicarea, notificarea se face prin curier, aceasta se consideră primită de către destinatar la data aplicării ștampilei de înregistrare.
13.4. În cazul în care comunicarea, notificarea se face prin poștă, aceasta va fi transmisă prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire, considerându-se primită de către destinatar la data semnării confirmării de primire.
13.5. Corespondența transmisă prin fax, e-mail se consideră primită în prima zi lucrătoare după ce a fost expediată cu condiția de a fi transmisă simultan atât pe e-mail cât și pe fax.
13.6. Părțile sunt obligate să se informeze reciproc despre orice situație care poate determina încetarea sau întârzierea executării contractului, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data luării la cunoștință despre o astfel de situație, urmând ca părțile să decidă cu privire la măsurile corespunzătoare.
ARTICOLUL 14. DECLARAŢII ŞI GARANŢII
Comuna Luna declară şi garantează în fața Județului Cluj, la data prezentului contract, că:
- deține titlul si dreptul de proprietate exclusiv si deplin, liber de orice sarcini asupra terenului si posesia asupra acestuia în totalitate și în exclusivitate, liber de orice sarcini,
- nici un terț nu deține drepturi sau pretenții în legătura cu Terenul;
- cu excepția cazului în care se prevede altfel in mod expres in prezentul contract, nicio ipoteca sau alt drept de garanţie, de retenție sau sarcina, ori drepturi ale terților de orice natura asupra Terenului sau a oricărei părţi a Terenului nu au fost constituie, nu exista sau nu vor exista, cu excepția celor instituite in favoarea asocierii și Societății <LEGIS_SELSTART>Teta<LEGIS_SELEND>rom S.A.;
- terenul nu a făcut si nu face obiectul nici unei dispute, litigiu sau proceduri de retrocedare în temeiul legilor fondului funciar;
- terenul poate constitui obiectul vânzării conform Regulamentului aprobat în acces sens;
- nici Terenul, nicio parte a acestuia, sau vreun drept asupra Terenului nu au fost, integral sau parțial (i) transferate unor terți ca rezultat al uneia sau mai multor tranzacții legale, inclusiv dar fără a se limita la vânzare, schimb, donație, executare silita, închiriere, arendare sau uzufruct, (ii) obiectul nici unui aport la capitalul social al unei societăți sau la formarea patrimoniului unei alte entități juridice de orice tip, (iii) retras din circuitul civil, (iv) naționalizat, expropriat sau rechiziționat, sau (v) înstrăinat in alt mod;
- nu exista nici o pretenție, litigiu, notificare, acțiune, anchetă penală, procedură de executare silită, în curs, directă sau indirectă sau orice alte proceduri privind proprietatea, posesia sau folosința Terenului sau a oricărei părţi a acestuia, și nicio persoana sau autoritate de stat sau locala nu are pretenții cu privire la Teren;
- Judeţul Cluj nu va răspunde cu privire la problemele de mediu sau cu privire la prejudiciile cauzate terților, ca rezultat al acțiunilor sau inacțiunilor Comunei Luna, sau care au o cauza anterioara datei perfectării contractului; răspunderea pentru mediu se va angaja in baza principiului „poluatorul plătește";
- nici un impozit sau taxă privind Terenul sau o parte a acestuia nu este datorata sau se afla in disputa, la data prezentului;
- nu exista obligații legale de a lua masuri împotriva poluării terenului, apelor subterane sau de suprafața sau alta poluare similara care sunt scadente pana la data semnării prezentului Contract; nu s-a efectuat de către Comuna Luna nici o intervenție de nici o natura asupra Terenului, care sa încalce prevederile legale aplicabile;
- nu exista contracte de închiriere a Terenului sau alte contracte sau obligații care pot limita dreptul unei persoane de a poseda sau folosi fizic Terenul in orice mod;
- Comuna Luna va asigura servituțile necesare în favoarea Județului Cluj, in mod gratuit, perpetuu, opozabil si nelimitat in timp;
- nu exista nici o procedura juridica (faliment, executare etc.) in curs cu privire Teren, iar Comuna Luna nu deține nici o informație ca astfel de cereri sau proceduri pot apărea in viitorul apropiat;
- Terenul este situat in extravilanul Comunei Luna, nu este scos din circuitul agricol;
ARTICOLUL 15 . SOLUŢIONAREA LITIGIILOR
15.1. Părţile convin ca toate neînțelegerile privind validitatea Contractului sau cele rezultate din interpretarea, executarea sau încetarea acestuia, precum şi orice alte neînțelegeri şi sau dispute rezultate din prezentul contract sau în legătura cu el să fie rezolvate pe cale amiabilă.
15.2. În cazul în care nu este posibilă rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, acestea vor fi supuse spre soluționare instanțelor competente din România.
ARTICOLUL 16. DISPOZIŢII FINALE
Părţile sunt de acord că prezentul contract este guvernat de legea română.
Întocmit în 3 exemplare, în limba română, câte unul pentru fiecare parte.
JUDEŢUL CLUJ
|
COMUNA LUNA |
MUNICIPIUL CÂMPIA TURZII |
Președinte Alin TIȘE |
Primar Aurel GIURGIU |
Primar Dorin LOJIGAN |
ROMÂNIA
JUDEŢUL CLUJ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Direcţia Urbanism şi Amenajarea Teritoriului/
Nr.25.193/2018
RAPORT
la Proiectul de hotărâre privind privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V
În conformitate cu prevederile art. 98 coroborate cu ale art. 44 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia Urbanism şi Amenajarea Teritoriului, în calitatea sa de compartiment de resort în cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Cluj, a analizat Proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V în raport cu atribuțiile și competențele specifice acestui compartiment și a constatat următoarele:
- a) Obiectul/domeniul reglementat: exercitarea atribuțiilor Consiliului Județean Cluj cu privire la dezvoltarea economico socială a județului.
- b) Compatibilitatea şi conformitatea cu legile, ordonanţele, hotărârile Guvernului, strategiile naționale și legislația secundară (ordine, instrucțiuni, normative, regulamente, etc.), în limitele şi în a căror implementare şi aplicare este elaborat respectivul proiect de hotărâre: prin proiectul de hotărâre analizat se respectă și se pun în aplicare prevederile/normele aplicabile domeniului reglementat, respectiv prevederile Legii nr. 186/2013 cu modificările și completările ulterioare.
- c) Impactul asupra reglementărilor interne din sfera de competență/activitate a compartimentului: prin proiectul de hotărâre analizat se propune abrogarea Hotărârii Consiliului Județean Cluj nr. 132/2012
Ținând seama de constatările precizate mai sus, opinăm faptul că proiectul de hotărâre este fundamentat, din punct de vedere al reglementărilor specifice aplicabile, respectiv tehnic, raportat la atibuțiile și competențele specifice acestui compartiment, sens în care propunem analizarea şi supunerea spre dezbatere şi adoptare a proiectului de hotărâre în cauză, în prima şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean Cluj, în conformitate cu procedurile prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Cluj.
Menţiuni/obiecțiuni: nu e cazul.
ARHITECT ŞEF,
Salanță Claudiu-Daniel
ROMÂNIA
JUDEŢUL CLUJ
CONSILIUL JUDEŢEAN
Direcţia Generală Buget Finante, Resurse Umane
Nr.25.193/2018
RAPORT
la Proiectul de hotărâre privind privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V
În conformitate cu prevederile art. 98 coroborate cu ale art. 44 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Direcţia Generală Buget Finante, Resurse Umane, în calitatea sa de compartiment de resort în cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Cluj, a analizat Proiectul de hotărâre privind aprobarea asocierii Județului Cluj cu Comuna Luna și Municipiul Cîmpia Turzii, în vederea realizării Parcului Industrial Tetarom V în raport cu atribuțiile și competențele specifice acestui compartiment și a constatat următoarele:
- a) Obiectul/domeniul reglementat: exercitarea atribuțiilor Consiliului Județean Cluj cu privire la dezvoltarea economico socială a județului.
- b) Compatibilitatea şi conformitatea cu legile, ordonanţele, hotărârile Guvernului, strategiile naționale și legislația secundară (ordine, instrucțiuni, normative, regulamente, etc.), în limitele şi în a căror implementare şi aplicare este elaborat respectivul proiect de hotărâre: prin proiectul de hotărâre analizat se respectă și se pun în aplicare prevederile/normele aplicabile domeniului reglementat, respectiv prevederile Legii nr. 186/2013 cu modificările și completările ulterioare.
- c) Impactul asupra reglementărilor interne din sfera de competență/activitate a compartimentului: prin proiectul de hotărâre analizat se propune abrogarea Hotărârii Consiliului Județean Cluj nr. 132/2012
Ținând seama de constatările precizate mai sus, opinăm faptul că proiectul de hotărâre este fundamentat, din punct de vedere al reglementărilor specifice aplicabile, respectiv tehnic, raportat la atibuțiile și competențele specifice acestui compartiment, sens în care propunem analizarea şi supunerea spre dezbatere şi adoptare a proiectului de hotărâre în cauză, în prima şedinţă ordinară a Consiliului Judeţean Cluj, în conformitate cu procedurile prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Cluj.
Menţiuni/obiecțiuni: nu e cazul.
DIRECTOR GENERAL
Cristina Șchiop
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.