19
Vi, Apr
20 New Articles

Turdaleaks
Tools
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Am publicat zilele trecute un comunicat de presă primit de la senatorul USR Mihai Goțiu, care se lăuda cu rezolvarea problemei podului de peste Arieș. Citește aici: https://turdainfo.ro/index.php/politic/17074-s-au-alocat-bani-pentru-repararea-podului-peste-aries

Am preluat informațiile interesante pentru cititorii noștri din comunicatul de presă al lui Mihai Goțiu, pentru că Turda Info este un organ de presă care acordă aceeași importanță tuturor culorilor politice, indiferent de preferințele redactorilor săi, însă, usr gotiu ca întotdeauna, nu permitem „îmbrobodirea” cititorilor noștri, care trebuie, de fiecare dată, să voteze după propria preferință și conștiință, dar în deplină cunoștință de cauză, protejați de fake news și manipulări.

Ei bine, lucrurile nu stau așa cum le prezintă acest politician care nu este la prima încercare de „aburire” a electoratului, mai ales în problema Podului de peste Arieș de la Turda. Este a doua oară când încearcă „să tragă spuza pe turta sa”, ca și cum reparațiile la acest pod peste Arieș i se datorează în mod exclusiv. Ca și cum toate autoritățile din zonă au dormit, cu toate că el este cel surprins în parlament trăgând la aghioase. În primul rând că aburitorul politician a aflat cam târziu despre Podul de este Arieș, probabil de la colegii săi de la Turda, care se dau de ceasul morții să-l înfrângă pe primarul turdean Cristian Matei, prin orice mijloace. Când a aflat el, noi, cei din presă, și în particular Turda Info, aveam ani și ani de semnalare a pericolului constituit de acel pod, aveam ani de semnalare către CNAIR și DRDP, ani de „presiune” pusă pe autoritățile din Ministerul Transporturilor, pentru repararea acelui pod.

I-o spuneam și aici, într-un articol publicat în noiembrie 2018:

Senatorul USR, Mihai Goțiu, se implică în problema podului periculos de pe râul Arieș, dar este în urmă, față de Turda Info, cu informațiile

Unde mai pui că nici Orban, nici USR, nu au clarificat exact care sunt amendamentele aprobate și care nu, ședința comună Senat-Camera Deputaților suspendându-se fără ca legislativul să poată lua la cunoștință despre ce a acceptat PNL de pe lista cu care USR promitea că susține bugetul liberalilor.

Și, ca să dăm Cezarului, ce-i al Cezarului, trebuie  să arătăm că adevărul, nespus de niciun userist din Turda, Cluj sau de aiurea, este că actualul edil a făcut tot ce i-a stat în putință pentru repararea podului. Mai întâi, pentru că specialiștii au stabilit costurile acestei reabilitări, pe care bugetul municipiului Turda, primarul Cristian Matei a reușit să convingă, prin nenumărate corespondențe, vizite a minister, la guvern și CNAIR, dar și prin zeci de telefoane date  directorului DRDP Cluj, autoritățile executive ale statului să preia podul în proprietatea Ministerului Transporturilor și administrarea CNAIR și să urgenteze diligențele pentru atingerea dezideratului final, un pod sigur pentru traficul auto și pietonal.

Acest fapt este dovedit de informațiile furnizate nouă de CNAIR și DRDP în multele solicitări oficiale făcute de organul nostru media, Turda Info, în baza legii nr 544 din 2001, privind liberul acces la informațiile de interes public. Documente care au stat la baza a zecilor de articole publicate de noi pe această temă.

Deci, nu poți tu să vii, trezit din somnul dulce al scaunului de senator, să îți arogi, cu nerușinare, meritele și rezultatele muncii a multor oameni din primăria Turda și al dușmanului tău politic, primarul Cristian Matei, doar pentru că actualul guvern, condus de liberalul Ludovic Orban, se lasă șantajat politic de USR, iar pentru a-și asigura existența acceptă o listă de amendamente la Legea bugetului de stat pentru anul 2020. Suma cerută de Goțiu și USR fusese, deja, alocată în bugetul anului 2019, iar pentru că lucrările vor începe doar în primăvara lui 2020, suma a fost re-bugetată DRDP Cluj pentru anul 2020. Iar useriștii din Turda, treziți și ei din starea de dolce far niente, sunt părtași la tentativa de furt a capitalului politic, care îl are ca vârf de lance pe adevăratul „Somnorilă”.

Așa că, domnule Mihai Goțiu, ne bucură interesul dvs. pentru zona Turda, deși vă faceți doar datoria, însă aportul dvs. la repararea podului de peste Arieș este cel mult... infimă. Dacă s-ar fi făcut licitație pentru proiectare și executarea lucrărilor la Podul peste Arieș fără să existe finanțare pentru acest obiectiv, cineva din DRDP Cluj, CNAIR și Ministerul Transporturilor ar fi ajuns la DNA. Exact așa cum ar fi ajuns primarul Matei dacă aloca orice sumă pentru acest pod, care nu este în proprietatea municipiului Turda ci a guvernului.

Dacă tot ați rezistat cu stoicism, părții politice a acestui articol, vă răsplătim, readucându-vă în prim planul atenției, datele exacte referitoare la repararea Podului de peste Arieș, de la ieșirea din Turda spre Alba Iulia:

Suma alocată pentru reabilitarea podului de pe DN 1, km 444+840 este de 7,5 milioane lei fără TVA, prevăzută în bugetul pentru anul 2019, susțin cei de la CNAIR.

Durata de proiectare și execuție este de 14 luni (2 luni pentru proiectare și obținere Autorizație de Construire și 12 luni pentru execuția lucrărilor). Operatorul economic desemnat câștigător în urma licitației este S.C. ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI – A.R.L. S.A.

În răspunsul formulat la cerea de furnizare informații în baza Legii nr. 544 din 2001 formulată de redactorii noștri, CNAIR susține că lucrările vor începe după finalizarea Proiectului Tehnic și obținerea Autorizației de Construire și vor dura 12 luni. Conform graficului de execuție al S.C. A.R.L. S.A., finalizarea Proiectului Tehnic și obținerea Autorizației de Construire, va fi în data de 30.08.2019, iar lucrările de execuție vor fi demarate în data de 02.09.2019. Circulația va fi închisă pe durata desfășurării lucrărilor, fiind deviată în totalitate pe ruta alternativă constituită de strada 22 Decembrie, cu ieșire în DN 15. Adică pe o arteră pe care tocmai au fost demarate lucrări de modernizare completă, care vor necesita, la rândul lor restricționarea circulației pe jumătate din lățimea arterei de circulație.

 

Citește doar câteva dintre articolele ce relatează epopeea acestui subiect începută pe vremea când Mihai Goțiu era un vajnic militant pentru salvarea Roșiei Montane, activitate pentru care îl prețuim:

 

Drumurile noastre toate… dar și podurile, sunt ”praf”

C. N. A. D. R. amenință Turda cu executarea silită!

 

Pe podul de peste Arieș se va monta semafor!

 

Primarul Matei ne spune când ar putea începe lucrările la podul defect de peste Arieș

 

Podul peste Arieș va intra în reparație. Costurile se ridică la 4 000 000 lei!

 

Atenție! Se restricționează circulația pe podul peste râul Arieș!

 

De ce a devenit Turda un blocaj rutier și cine este vinovatul?!

 

CNAIR: „Podurile din România NU sunt în pericol să se prăbușească!” Oare pe cel de la Turda când l-au verificat ultima dată?

 

Vezi toate informațiile despre podul defect de peste Arieș. Când ar putea începe lucrările și alte informații direct de la sursă

 

CNAIR nu ne-a mințit despre podul de lângă A&A. A organizat licitația pentru studiul geo

 

Exclusiv: Când încep lucrările la podul peste Arieș (Turda), cine va executa lucrările și termenii execuției

 

 

Pin It

Add comment

Regulile de baza pentru a face comentarii pe site
1. Nu folositi cuvinte obscene. Folosirea lor va duce la: modificarea comentariului, stergerea lui, respectiv, blocarea IPului celui care posteaza, in functie de gravitate.
2. Nu afisati linkuri catre site-uri obscene sau virusate.
3. Nu comentati numai de dragul de a comenta (fara spam).
4. Comentariile dumneavoastra vor fi aprobate de catre un administrator in cel mai scurt timp.


Security code
Refresh